Jeep Trailhawk – concept
Am fi tentaţi să credem că Trailhawk este o schiţă a lui Grand Gherokee pe care oficialii Jeep nu au văzut-o decât recent. De data aceasta, designerii s-au întrecut pe ei înşişi, reuşind să atragă atenţia concurenţei asupra unui model foarte reuşit.
În primul rând, farurile au o formă mult mai potrivită decât cele de pe actualul Grand Cherokee. Caroseria reuşeşte să exprime un dinamism aparte, în parte datorită geamurilor mici, iar bosajele laterale şi jantele de 22” te duc imediat cu gândul la capabilităţi off-road excelente. Chiar dacă detaliile par puţin cam exagerate, este clar că avem în faţă un macho-man cu reale pretenţii de june prim.
Însă cireaşa de pe tort este soluţia ingenioasă a panourilor din sticlă detaşabile, de deasupra capetelor pasagerilor. Rămâne doar o nervură longitudinală, caracteristică denumită „T-top”, devenită celebră datorită unui Pontiac Firebird din anii ’80. Astfel, în variantă „cabrio”, Jeep Trailhawk arată extrem de apetisant şi dornic de aventuri open-minded. Un ochi avizat ar putea blama ampatamentul prea mare sau unghiurile de trecere modeste, dar, am mai spus-o, în incinta Salonului de la Detroit nu contează decât look-ul unui concept. Iar Trailhawk arată foarte reuşit pentru un concept off-road.
În ce priveşte partea tehnică, Trailhawk se mulţumeşte cu soluţii normale. Motorul este un V6 turbodiesel commonrail de 3,0 litri şi 215 CP, deşi nu ar fi fost rău un HEMI V8 de 5,7 litri. Cât despre tracţiunea integrală, ceea ce oferă Wrangler este suficient pentru acest concept.