Italdesign Giugiaro Brivido, concept italian sub observaţie germană
După ce anul trecut, la Geneva 2011, Giugiaro ne-a arătat două concepte cam „anemice”, toată lumea credea că studioul italian, cumpărat de grupul VW, a fost „virusat” iremediabil de stilul mai simplist al designului maşinilor germanilor. Iată că italienii reuşesc, totuşi, să ne surprindă plăcut la Salonul Auto Geneva 2012, prin noul Giugiaro Brivido.
Tema aleasă de Giugiaro pentru Brivido am putea spune că e clasică: este vorba despre un coupe GT de mari dimensiuni (4,98 metri lungime şi 1,96 metri lăţime), care explorează în mod inedit ideea unei suprafeţe vitrate cât mai mari. Practic, punctul de interes al lui Brivido este forma inedită a portierelor.
Cele două uşi de foarte mari dimensiuni au deschidere în sus, decupând aproape toată partea laterală a maşinii – interesant este faptul că, deşi ar fi putut fi dimensionate şi mai generos, accesul la locurile din spate se face tot prin culisarea scaunelor faţă, pentru a se păstra caracterul de coupe.
Inedită ideea continuării suprafeţei vitrate laterale mult spre spate, dar şi în partea inferioară, aproape până la şezutul scaunului, în timp ce aripile faţă se continuă stilistic pe portiere, prin nişte segmente din aceeaşi culoare cu a caroseriei. La acest lucru mai adăugăm plafonul din sticlă, făcând trecerea de la parbrizul mare la lunetă, astfel obţinându-se o ambianţă interioară neobişnuit de luminoasă.
Giugiaro Brivido explorează, după cum era normal, universul iluminării LED, prin farurile foarte înguste, luminile de poziţie disimulate în partea inferioară a spoilerului sau stopurile care-i conferă maşinii o personalitate interesantă. Caroseria este foarte uşoară, fiind realizată din aluminiu, fibră de carbon şi o sticlă specială.
Interiorul lui Giugiaro Brivido atrage atenţia prin soluţia ciudată a duplicării tabloului de bord şi pentru pasagerul din dreapta. Atâta doar că, în locul volanului, pasagerul are la dispoziţie o tabletă culisantă. Per ansamblu, Giugiaro oferă o ambianţă simetrică, cu un stil high-tech pe gusul fanilor iPhone, multitudinea de informaţii fiind structurată suficient de logic şi ergonomic.
Uimitor caracterul practic al acestui coupe: ampatamentul de 2,91 metri asigură un confort şi spaţiu excelent pentru pasagerii din spate, în timp ce portbagajul este foarte util, capacitatea sa variind între 355 şi 1.326 litri. Mai trebuie menţionat că Brivido beneficiază de cele mai noi tehnologii de asistenţă a şoferului, dezvoltate în parteneriat cu ERL, laboratorul de cercetare VW din SUA.
Sub aspect tehnic, Giugiaro utilizează pentru conceptul Brivido un sistem hibrid preluat din banca de organe Volkswagen: un motor pe benzină de 3,0 litri asociat cu un motor electric, puterea maximă ajungând la 408 CP, iar cuplul motor la 600 Nm, ceea ce îi conferă conceptului performanţe bune, de 5,8 secunde până la 100 km/h şi o viteză maximă de 275 km/h. În condiţiile unor emisii CO2 de numai 154 g/km.
Suntem curioşi dacă Giugiaro Brivido are doar rol de show-car, care să evidenţieze capacitatea creativă a studioului italian de design, sau cei de la Volkswagen ne pregătesc pentru intrarea în segmentul exclusivist al coupe-urilor de clasă mare. Rămâne de văzut ce ne rezervă viitorul şi cât de reuşită va fi influenţa Giugiaro asupra noilor maşini Volkswagen.
http://cache.tare.ro/4f588ac2ac6a9/videoplayer.swf?key=33414026e47a184c21f9b23b069a5d4f
Italdesign Giugiaro Brivido la Salonul Auto Geneva 2012 de pe tare.ro