La Salonul Auto de la Frankfurt 2015, Honda va aduce Civic Tourer Active Life Concept, un break a cărui ergonomie poate crea spaţiu pentru două biciclete. Şi nu două biciclete din alea mici, hipstereşti, pliabile, ci două ditamai semicursierele (dacă aşa s-or mai numi în ziua de azi).
Pe lângă suportul retractabil care fixează bicicletele în portbagajul de 1.668 de litri (de cât dispune Civic Active Tourer cu bancheta spate rabatată), Active Life Concept vine şi cu câteva elemente de care un biciclist poate avea nevoie: pompă de aer, o băncuţă retractabilă şi lumină montată pe uşa portbagajului, pentru nopţile petrecute lângă prietena ta cu pedale, bicicleta.
Acestora li se adaugă un suport pentru sticle, o cutie cu scule, un rezervor de apă, un parasolar care iese din uşa portbagajului şi un suport pentru roata din faţă a bicicletei. Este un concept, aşa că jantele de 18 inci sunt binevenite, alături de culoarea metalică de toată frumuseţea. Pe plafon, în locul suportului pentru biciclete se găseşte un spaţiu de depozitare aerodinamic, în care să-ţi pui accesoriile de bicicletă.
Sub capotă, Active Life Concept vine cu un i-DTEC I4 de 1,6 litri, un diesel renumit pentru frugalitatea sa. 120 de cai-putere şi 300 de Newtoni-metru sunt cifrele de putere, iar 10,2 secunde este timpul pentru sprintul de la 0 la 100 km/h. Însă consumul declarat este de doar 3,8 l/100 km, aşa că cui îi mai pasă de cât de repede accelerează? Şi deja am văzut că Honda Civic Tourer diesel poate scoate un consum şi mai bun de atât. Cu mult mai bun chiar…