Dacă despre conceptul Peugeot BB1, de la Frankfurt 2009,
puteam spune că este o maşină de desene animate, despre recenta
creaţie Geely IG nu putem spune chiar acelaşi lucru, deşi parcă tot
în paginile revistelor de benzi desenate pare că-şi are locul.
Indicativul „IG” provine de la „Intelligent
Geely”, iar conceptul de faţă nu duce lipsă de idei
inedite. Una dintre ele este soluţia portierelor tip fluture (ca în
cazul supercarului Mercedes SLS…), care, cel mai
probabil, nu va ajunge pe un eventual model de serie – dar
reprezintă o carte de vizită suficientă pentru IG.
După care se mai poate face remarcată capota faţă, care
are integrate celule solare. Nu se menţionează dacă
acestea au rolul de a încărca bateriile propulsiei electrice sau
sunt destinate doar pentru alimentarea principalelor sisteme din
habitaclu, dar este, într-adevăr, o idee care merită studiată pe
viitor.
În rest, Geely IG a renunţat la
configuraţia cu 3 locuri în habitaclu – unul central în faţă şi
celelalte două în laterale, plasate mai în spate, soluţie abordată
de conceptul prezentat la salonul auto chinezesc în 2009.
Modelul de faţă abordează stilul mai pragmatic 2+2
locuri şi o planşă de bord convenţională, dotată cu un
display de mari dimensiuni în partea centrală.
Aspectul maşinii este unul simpatic, cu blocuri optice
continuate chiar şi pe portiere. Spatele, în schimb, aduce cu un
personaj de desene animate şi nu dă semne că ar fi ţinut seama de
precepte ergonomice sau funcţionale.
Trecând peste caracterul de concept al lui Geely IG, este clar
că producătorul chinez doreşte să vină cât mai rapid cu un răspuns
la Toyota iQ şi chiar smart ForTwo. Oricum, IG
este total diferit ca apariţie faţă de coupe-urile Geely prezentate
la Beijing 2010.