Ford Mustang by Giugiaro – concept Ford Must
Aproape din orice unghi este clar că priveşti un Ford Mustang. Sau eşti privit, dacă ne referim la partea frontală, mult mai expresivă decât la modelul de serie. Poate chiar puţin cam fluidă şi… efeminată pentru unul dintre simbolurile pe patru roţi ale masculinităţii. Din fericire, spiritul muscle-car nu este discret, subliniat în primul rând de proporţiile generoase.
Forma laterală evocă fără dubii celebra maşină a lui Bullit (sau a lui Nicholas Cage în epoca modernă), dar în partitură „lichidă”: Giugiaro pare că a imortalizat imaginea modelului original reflectată în apa vălurită. Sau într-o oglindă care deformează.
Interiorul seduce, dar se duce puţin cam departe în anumite privinţe. Cam departe în trecut – dacă luăm în considerare tapiţeria unică, din piele de cal de preerie, astfel încât cowboyul modern chiar să aibă senzaţia că este călare pe un animal viu. Şi cam departe faţă de actualul model, dacă ne referim la tabloul de bord futurist, artistic şi foarte sportiv. Într-adevăr, proiectanţii noului Mustang trebuiau să apeleze încă de atunci la serviciile lui Giugiaro!
Dar, pentru că Giugiaro înseamnă design, mecanica a rămas apanajul diviziei Ford Racing: 500 CP datorită unui compresor twin-screw şi un pachet dinamic complet pentru suspensii şi direcţie, denumit Handling Pack. Ei spun că modele sportive precum BMW M3 sau Porsche 911 nu îi mai pot ţine piept Mustangului lui Giugiaro.
Noi spunem că nici nu are rost o astfel de comparaţie, pentru că, mai presus de performanţe, rămâne o idee îndrăzneaţă, care a necesitat nu mai puţin de 30.000 de ore de muncă asiduă şi pasiune, pentru transformarea unui mit într-un vis foarte frumos. Şi europenii ştiu să facă maşini americane.