Cei de la Ford doresc să scoată în evidenţă noua divizie Sport Technologies (ST), aşa încât la Salonul Auto Frankfurt 2011 prezintă conceptul Fiesta ST – deşi e destul de clar că modelul de serie nu se va diferenţia prea mult la nivel estetic.
Pentru cei familiarizaţi cu modele precum Renault Clio RS, Opel Corsa OPC sau Volkswagen Polo GTI, noul Fiesta ST va reprezenta un pas foarte logic în domeniul sportivelor accesibile. Din fericire, Fiesta ST va fi uşor de identificat şi prin prisma aspectului exterior, partea frontală a maşinii fiind complet diferită faţă de a unui Fiesta normal: grila hexagonală împletită arată ca o „gură” imensă, iar spoilerul este garnisit cu trei fante generoase de aerisire. Evident, logo-ul ST este plasat foarte vizibil.
Conceptul Fiesta ST mai plusează cu faruri uşor modificate, cu fond negru şi baghete de tip LED integrate într-un mod foarte reuşit. În spate, Fiesta ST este dedicat amatorilor de curse, maşina beneficiind de un eleron deloc neglijabil pe hayon, un difuzor aparent integrat în spoilerul spate precum şi o pereche de evacuări foarte vizibile. Din nou, logo-ul ST are dimensiuni foarte mari, fiind o carte de vizită serioasă, la fel ca şi jantele de 17″, cu un design special.
Proiectanţii afirmă că Fiesta ST Concept este inspirat de modelul de raliuri Ford Fiesta WRC, sub capotă găsindu-şi locul un motor 1.6 EcoBoost de 180 CP şi cu un cuplu maxim de 240 Nm, ceea ce promite performanţe bune: demaraj 0-100 km/h sub 7 secunde şi o viteză maximă de 220 km/h.
În pus, inginerii afirmă că s-a luat în considerare şi consumul cât mai scăzut, acesta cifrându-se la 6 litri/100 km, iar emisiile CO2 sunt sub 140 g/km graţie în parte şi cutiei de viteze manuale cu şase rapoarte. Cât de similar va fi modelul de serie, nu ştim, dar sperăm ca viitorul Ford Fiesta ST să păstreze cât mai multe caracteristici ale acestui concept.