EB 18/4 Concept – prototipul care l-a dat lumii pe Bugatti Veyron
Cel mai recent, Bugatti a expus prototipul EB 18/4 Veyron în cadrul evenimentului Salon Retromobile, organizat la Paris în perioada 5-9 februarie. Este a două oară când publicul poate vedea de aproape strămoşul lui Bugatti Veyron, după debutul oficial al prototipului la Salonul Auto de la Tokyo, ediţia 1999.
Reminder: vorbim de anul 1999. O mie nouă sute nouăzeci şi nouă.
Botezat Veyron în cinstea lui Pierre Veyron (fost pilot Bugatti, celebru pentru succesele din anii ’30, ce au culminat cu titlul de campion al cursei de 24 de ore de la LeMans, în 1939), EB 18/4 Concept promitea să prefaţeze cel mai rapid şi exclusivist model sport de serie din lume. Şi avea să se ţină de cuvânt şase ani mai târziu, în 2005, când Bugatti Veyron îşi făcea debutul în lumea auto de pe linia de producţie din Molsheim, în regiunea Alsacia, Franţa.
Şi mai există voci care spun că extratereştrii nu există…
Astfel, Bugatti Veyron 16.4 oferea un W16 de 1.001 CP, pentru ca în 2009 Bugatti să lanseze versiunea Super Sport de 1.200 CP şi 1.500 Nm ce avea să stabilească recordul de cel mai rapid model de serie, după atingerea unei viteze de 431 km/h.
Fără dar şi poate, modelul şi istoria din spatele său merită multe materiale drept dedicaţie, aşa că vom reveni cu un set de pagini destinate exclusiv sportivei franco-germane. Ştim, încă există controverse cu privire la „naţionalitatea” modelului…