Design virtual: Citroen DS BiRotor e demn de atenţia oficialilor francezi

Autor: Oraan Mărculescu 20 feb. 2013 Concepte auto

Cine e deja familiarizat cu pleiada de concepte Citroen de până acum, ar putea crede că DS BiRotor e o altă creaţie a mărcii franceze. Dar nu este aşa, deoarece creatorul lui Citroen DS BiRotor este un designer independent, mexicanul José Eduardo Sánchez.

Propunerea sa ar putea face fără probleme cinste gamei DS a fabricantului francez, combinând originalitatea, sportivitatea şi eleganţa într-un pachet foarte compact, dar care se anunţă şi ecologic.

DS BiRotor se doreşte un coupe-hatch foarte compact, cu 2+2 locuri, iar imaginea de marcă este coerent expusă, inspirând totodată şi un puternic individualism. Eventual partea din spate i-ar putea lăsa nelămuriţi pe fanii Citroen, dar, pe de altă parte, ideea stopului central este inedită.

În opinia creatorului, Citroen DS BiRotor ar trebui construit din materiale cât mai uşoare: un şasiu modular din fibră de carbon şi aluminiu, o ”carlingă” transparentă, realizată din policarbonat, precum şi un display central interior realizat din AMOLED.

Ca sistem de propulsie, Eduardo Sánchez vine cu o propunere hibridă foarte interesantă: un motor rotativ Wankel, de numai 600 cmc şi dotat cu turbo, care pune în mişcare roţile spate, respectiv două motoare electrice integrate în roţile faţă, transmisia fiind automată, de tipul CVT.

Un alt aspect care atrage atenţia la Citroen DS BiRotor este trenul de rulare. Mai precis, roţile ale căror pneuri îşi pot adapta conformaţia în funcţie de dorinţele şoferului sau automat, conform condiţiilor de rulare. O idee pe care sperăm să o vedem cât mai repede pusă în practică.

Aşadar, ce notă credeţi că merită conceptul Citroen DS BiRotor?

ÎŢI PLACE SĂ DESENEZI MAŞINI? TRIMITE-NE SCHIŢELE TALE LA ADRESA [email protected] ŞI AI ŞANSA SĂ LE VEZI PE PROMOTOR!


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide