DeltaWing Roadcar – sau când ideile bune arată ca nişte idei proaste…
Ok, înainte de a arunca în chestia asta cu roşii, pietre şi invective, să vedem cum s-a ajuns aici. Prin 2010, cei de la DeltaWing Racing au prezentat un concept revoluţionar, dedicat curselor de IndyCar, monopostul având ca principală particularitate lăţimea mult mai mică a părţii frontale, precum şi un look oarecum similar cu… un Batmobil.
Cam aşa a început saga DeltaWing. Adică promiţător. Mai ales pentru fanii Batman…
Cei de la Nissan au agreat ideea şi au format un parteneriat cu echipa DeltaWing, aducând pe pista cursei de la Le Mans 24h un automobil total neobişnuit, care a demonstrat că e capabil de performanţe notabile – din păcate, aventura sa s-a încheiat prematur, fiind acroşat de o altă maşină din cursă.
Nissan a făcut destul de multă vâlvă la Le Mans 24h cu această arătare
Nissan s-a despărţit recent de DeltaWing, dar niponii au continuat să aplice ideea, unul dintre rezultate fiind recentul concept BladeGlider. Iată, însă, că şi cei de la DeltaWing tatonează terenul unei maşini de stradă care să preia principiul modelului de curse, iar rezultatul ne este arătat acum, sub forma unui prototip virtual.
Conceptul celor de la Nissan se potriveşte perfect într-un film de animaţie japonez. Pe şosea mai puţin…
Deţinătorii companiei DeltaWing, foştii piloţi Don Panoz şi Chip Ganassi, încearcă să convingă mai mulţi constructori auto de avantajele acestei configuraţii: faţă de o maşină sport convenţională, una ca aceasta din imagine ar fi cu 35% mai uşoară, ar consuma cu 35% mai puţin combustibil şi ar necesita o putere cu 35% mai mică.
Nu prea credem că vor fi mulţi care să vrea aşa ceva
Totul sună foarte bine, dar rămâne de surmontat o foarte mare problemă: aspectul maşinii. Şi asta deoarece, faţă de maşinile sport convenţionale, ideea celor de la DeltaWing pur şi simplu e mult prea diferită din punct de vedere al designului. Sau poate greşim noi şi o astfel de maşină poate convinge de la prima privire că merită?