Cantitatea limitată de combustibil convenţional va duce în viitor cu siguranţa la un singur tip de autovehicule: cele electrice. Renault a considerat că este important să atace acest segment încă de la început, urmând să lanseze alături de Nissan Leaf (care se dovedeşte deja un succes comercial), alte 3 modele electrice în următorii ani.
Alţi producători au decis că este mai bine, momentan, să adopte soluţia hibridă, montând un motor electric în paralel cu unul convenţional. Iar soluţia aceasta o găsim şi la Dacia Hamster, un model 4×4 (dar nu la fel ca Dacia Duster) realizat pe caroseria unui Sandero Stepway.
ProMotor este în măsură să vă dea câteva informaţii concludente direct de la sursă: domnul profesor Dan Marinescu, aceeaşi persoană responsabilă de un alt proiect, Dacia Grand Sandero Hybrid Utility.
Dacia Hamster Hybrid-Electricway 4WD este un studiu al Centrului de Cercetare Universitară Ingineria Automobilului, din cadrul Universităţii din Piteşti, fiind parte a Programului EcoLOGIC şi urmărind realizarea unui automobil cu emisii CO2 de numai 99 g/km.
Platforma tehnică utilizată provine de la Dacia Sandero, iar sistemul de propulsie este de tipul EcoMatic Hybrid System (Energy conversion with autoMatic Hybrid System). Vorbim de un sistem hibrid diesel-electric, de tipul plug-in, motorul termic fiind plasat sub capota din faţă, iar sistemul electric în partea din spate – acesta pune în mişcare roţile din spate, ceea ce înseamnă că Dacia Hamster beneficiază de tracţiune integrală de tipul E-4WD (Electricway-4WD).
De menţionat că acest sistem de propulsie de pe Dacia Hamster este creaţia laboratorului Sisteme de Propulsie Alternativă şi Energii Regenerative, din cadrul Facultăţii Tehnice din Piteşti. Pentru Dacia Hamster mai este în studiu şi un sistem de alimentare cu energie electrică de la celulele fotovoltaice plasate pe acoperiş, dar şi dotarea maşinii cu un sistem Stop@Start pentru motorul termic.