Cooperarea
dintre GM şi SAIC (Shanghai Automotive Industry Corp. – aţi ghicit,
din China) se va materializa, cu ocazia Salonului Auto Shanghai
2010, în câteva concepte, reunite sub titulatura EN-V –
Electric Networked Vehicle.
Este vorba de mici vehicule electrice, bazate pe o
platformă Segway şi care oferă două locuri. Caroseria,
dacă o putem numi astfel, este construită dintr-un amestec de fibră
de carbon şi materiale plastice (Lexan şi acril), ceea ce duce la o
masă proprie de numai 500 kg.
Motoarele electrice sunt montate în roţi, iar
sistemele vehiculului sunt controlate în stil „drive-by-wire”. De
asemenea, EN-V beneficiază de inedita tehnologie Segway, de
stabilizare dinamică, ceea ce îi conferă vehiculului o
manevrabilitate foarte bună.
Bateriile
litiu-ion îi conferă lui EN-V o autonomie de până la 40
km, iar, prin comunicarea cu sistemul de alimentare
general, se pot alege programe variate de încărcare, pentru a
obţine economii în infrastructura electrică publică.
Bineînţeles, termenul „Networked” are legătură cu interacţiunea
celor care folosesc asemenea vehicule – dacă vreţi, EN-V
este un fel de Facebook pe roţi…
Designul celor trei concepte din familia EN-V a fost tratat
separat, de câte o echipă de designeri aparţinând de diversele
filiale GM din lume:
– Xiao („râs”) a fost dezvoltat de GM Holden,
din Australia
– Jiao („mândrie”) a fost conceput de GM
Europe
– Miao („magie”) este opera studioului de
design californian GM Advanced Design Studio