Englezii de la Land Rover încearcă de ceva vreme să găsească un înlocuitor pentru bătrânul Defender, iar cel mai recent concept care preconizează un înlocuitor pentru off-roaderul britanic e DC100. Până când va ieşi din producţie, însă, cei de la Land Rover vor folosi şapte Defendere drept platforme de testare pentru un sistem de propulsie electrică, iar maşinile vor fi prezentate la Salonul Auto Geneva 2013.
În locul motorului diesel standard, Echipa de Inginerie Avansată a celor de la Land Rover a montat un motor electric de 70 kW (94 CP) şi 330 Nm, care primeşte curent de la o baterie litiu-ion de 300 V cu o capacitate de 27 kWh, ce oferă o autonomie de peste 80 de kilometri.
Defenderele electrice păstrează sistemul de tracţiune integrală cu diferenţiale blocabile, însă cutia de viteze a fost modificată astfel încât să aibă o singură treaptă, cu un raport de 2.7:1. Mai mult, Land Rover a montat şi o variantă modificată a sistemului Terrain Response System.
Bateria de 27 kWh cântăreşte 410 kilograme şi, în condiţii de rulare la viteze scăzute, în off-road, oferă curent pentru aproximativ opt ore, după care poate fi încărcată în patru ore, folosind un încărcător de 7 kW, sau în zece ore, cu un încărcător portabil de 3 kW.
Cu aceste modificări, maşinile cântăresc cu aproximativ 100 kg mai mult decât variantele standard.
„Acest proiect are rolul unui laborator ambulant pentru Land Rover, care evaluează maşinile electrice, chiar şi în cele mai dure condiţii tot-teren”, a spus Anthony Harper, şeful echipei de cercetare de la Jaguar Land Rover.
Cele şapte maşini vor fi folosite în cadrul unor competiţii de trial din „lumea reală” în cursul anului 2013. Mai mult, cei de la Land Rover au spus că, în timpul testelor, Defenderul electric a tras cu succes „un tren rutier de 12 tone pe o rampă de 13 grade şi prin apă adâncă de 80 cm”.
Laboratoarele electrice ambulante vor fi prezentate la Salonul Auto Geneva 2013.