concept vw iroc paris 2006
VW nu se lasă şi continuă marşul susţinut prin orice segment sau nişă de piaţă pe care nu este prezent încă. Prin conceptul IROC, nemţii tatonează încă o dată segmentul coupe-urilor abordabile.
Dacă nu ar fi fost verde, IROC ar fi fost un banal concept de hatchback în trei uşi. Aşa, însă, a atras reflectoarele salonului parizian, punând din nou sigla VW în centrul atenţiei.
Rădăcinile conceptului verzuliu le găsim cu 32 de ani mai devreme, când aproximativ aceeaşi culoare îmbrăca noua sportivă a poporului, Scirocco. Iar acum nu mai este nevoie să apelaţi la bunicii rebusişti, deoarece e clar care este provenienţa numelui IROC. Chiar dacă IROC este mai puţin decât Scirocco în ce priveşte numărul literelor, în realitate vorbim despre o situaţie cu totul inversată. În sensul că IROC nu are nici o legătură cu trecutul, ci doar cu OZN-urile viitorului.
Totuşi, este de apreciat că, faţă de Golf GTI sau chiar Golf R32, IROC se încadrează mult mai bine în categoria „hot hatch” – pentru că de coupe nu poate fi vorba, Audi TT fiind prinţul grupului VW în acest segment.
Dar… mai există un impediment: Opel Astra GTC, cu un look mult mai dinamic decât al conceptului VW. Puţină istorie: Scirocco a fost la vremea lui un fel de coupe-hatch 2+2, care nu prea avea rival în Europa. Urmaşul său, Corrado, în ciuda unui pachet tehnic competitiv, a trebuit să se recunoască învins la vânzări de Opel Calibra, cel mai aerodinamic coupe pentru perioada respectivă. Poate de aceea VW nici nu a vrut să lege IROC de Corrado…
Una peste alta, fanii VW se vor bucura din nou că VW le dedică un model sportiv. Dar nu foarte sportiv, cel puţin pentru început. Sub capota conceptului a fost montat un 2.0 TFSI de 210 CP, mai puţin decât cei 240 CP ai lui Astra GTC OPC, dar în zona proaspătului Civic Type-R (totuşi, japonezii şi-au anunţat deja intenţia de a creşte substanţial puterea cât mai repede). Am putea spune că este ok ca motorizare de bază – nu şi dacă IROC va concura în domeniul sportivelor accesibile, la fel ca Scirocco, caz în care propulsorul de 1,4 litri şi 140 CP devine o alternativă viabilă.