Cei de la Mazda nu se dezmint, iar Mazda Shinari Concept
promite să fie unul dintre punctele de atracţie de la Salonul Auto
Paris 2010, în această toamnă.
Vorbim de un coupe cu patru uşi având un design foarte fluid şi
care se pare că vrea să ne dea o idee mai clară despre noua
imagine de marcă pe care maşinile Mazda o vor avea de acum
înainte.
Prin urmare, este de aşteptat ca, pe parcursul următorului
deceniu, maşinile Mazda să beneficieze de această grilă
impunătoare, pentagonală, în mijlocul căreia tronează sigla Mazda.
În plus, japonezii vor continua să pună un accent foarte
mare pe aspectul maşinilor, ceea ce s-a dovedit un pariu
reuşit în cazul ultimelor modele apărute, succesul acestora
crescând.
În ce priveşte Maza Shinari, denumirea acesteia s-ar
putea traduce ca „rezistenţă la îndoire” – designul
maşinii reflectă în bună parte acest lucru, maşina degajând
încordare, iar muchiile şi „pliurile” caroseriei te fac să crezi că
Shinari îşi va schimba forma o dată pusă în mişcare.
Premiera conceptului a avut loc deja, în cadrul unui eveniment
special la Milano, marcând astfel caracterul internaţional al
proiectului, Shinari fiind creat în colaborare de
designerii de la studiourile Mazda din USA, Germania şi
Japonia.
Şeful de proiect, Ikuo Maeda, este responsabil de
Mazda RX-8 şi
Mazda2, maşini foarte reuşite. Mai mult, tatăl acestuia,
Matasaburo Maeda, a fost cel care a conceput Mazda RX-7 în anii
’70, deci devine clar că Shinari se doreşte cel puţin un
tribut adus gamei RX, dacă nu chiar un preview al unui
viitor model RX-9, să zicem.
În termeni de design, Mazda Shinari este primul model
care utilizează noul limbaj artistic KODO, un stil
organic, înlocuindu-se astfel tema controversată a conceptelor de
sub titulatura
Nagare, prea avangardiste pentru preferinţele clientelei
actuale.
Am mai putea spune multe despre Mazda Shinari, însă credem că
imaginile vorbesc de la sine. Aşa încât
vă lăsăm vouă comentariile.
CE PĂRERE AVEŢI DESPRE
CONCEPTUL MAZDA SHINARI?