Cei
de la Honda folosesc platforma tehnică a citadinei Honda Jazz pentru a realiza modele sedan
destinate pieţelor emergente – cum este şi cazul lui Honda
City.
Acum, pe baza lui Honda City a fost
proiectat un nou model, special pentru piaţa chinezească,
prefigurat de conceptul Li Nian Everus. Li Nian nu este
altceva decât vechiul joint-venture Guangzhou Honda, reorganizat
sub egida companiei Guanqui Honda – până acum, noua firmă a mai
încercat să spargă gheaţa cu un concept de crossover, nematerializat în
producţia de serie.
Modelul de faţă, Li Nian Everus, vine cu un design foarte
îndrăzneţ faţă de ce ne aşteptăm să vedem pe pieţele emergente de
la un sedan de mici dimensiuni. Diferenţele estetice faţă de Jazz
sau City sunt totale, Everus având un limbaj propriu,
destul de reuşit.
Poate
părea ciudat că Everus nu are linii curbe, în stil chinezesc, însă
muchiile şi suprafeţele brăzdate de muchii angulare îi conferă o
prestanţă de zile mari pentru clasa mică. Partea frontală este,
într-adevăr, originală, având o grilă impozantă, iar
farurile adoptă o soluţie ciudată, cu blocuri optice duble,
pe orizontală. Nu ar fi de mirare să regăsim această
propunere stilistică şi pe modelul de serie.
Profilul maşinii pare foarte dinamic, linia mediană foarte
plonjată şi cabina avansată reuşind să ascundă proporţiile de clasă
mică. Spatele reia într-un fel ideea de blocuri optice dublate pe
orizontală, iar bagheta centrală polişată reuşeşte să îi
confere un stil sobru maşinii (chiar dacă am fi tentaţi să
arătăm ca sursă
Jaguar XF).
Din păcate, alte detalii despre dimensiuni sau motorizări nu au
fost date încă publicităţii, însă Li Nian Everus promite o carieră
de succes, dacă modelul de serie nu se va îndepărta prea mult de
acest concept.