Modelul Volkswagen Lavida nu
mai este o noutate, fiind o maşină dezvoltată special
pentru piaţa chineză de partenerul chinez al lui VW, SAIC (Shanghai
Automotive Industry Cooperation). Este vorba despre un sedan, bazat
pe platforma lui Volkswagen Golf 4 şi care oferă mult spaţiu, fiind
un fel de rival al lui Skoda Octavia I.
Acum, la Salonul Auto Beijing 2010, a fost prezentat un
concept numit VW E-Lavida – „E”-ul provenind de la
propulsia integral electrică a maşinii. Atenţie, vorbim de o
premieră totală, E-Lavida fiind primul model electric VW dezvoltat
complet independent de studiourile de proiectare din Germania.
În mod ciudat, nu există
încă informaţii oficiale despre caracteristicile grupului
propulsor. Ştim doar că E-Lavida reprezintă şi declaraţia grupului
VAG privind strategia pe piaţa chineză privind producţia de maşini
electrice, în 2013 urmând a fi demarată construcţia
primelor maşini VW electrice.
Conform Dr. Martin Winterkorn, preşedintele Volkswagen AG,
obiectivul companiei este de a deveni lider în domeniul
e-Mobility până în 2018, iar China, considerată cea mai
importantă piaţă auto pentru grupul Volkswagen, are un loc
strategic foarte important în planurile grupului VAG”.
Winfried Vahland, preşedintele Volkswagen Group China, a mai
declarat că, în curând, tehnologia VW BlueMotion va fi
disponibilă pentru cele două joint-venture din China,
pentru modelele produse pe piaţa locală.