Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor de pe piaţa din
China, acest concept a fost dezvoltat în proporţie de 100% de către
centrul internaţional de design Citroen localizat la Shanghai din
2008. Citroen Metropolis a fost expus în cadrul Expo 2010,
ce a avut loc la Shanghai din mai până în octombrie 2010, timp în
care conceptul a fost văzut de cei peste 10 milioane de vizitatori
ai pavilionului francez.
Prin statura sa impunătoare (5,30 m x 2 m x 1,40 m), Metropolis
reprezintă concretizarea unei viziuni asupra luxului creativ şi
sofisticat, relfectând în acelaşi timp ambiţiile şi dimensiunea
ţării pe care o omagiază.
Caroseria atletică şi spectaculoasă este acoperită de o
nuanţă subtilă „Pearl Silk” a cărei intensitate se schimba în
funcţie de lumină, dezvăluind detaliile curbate şi pe cele
ascuţite.
Limbajul stilistic al lui Metropolis îmbină suprafeţe netede,
linii exacte şi curbe senzuale, împreună cu detalii speciale precum
aripa faţă cu forma foarte atrăgătoare, ce pune accentul pe silueta
puternică, de formă conică a vehiculului. Metropolis reuşeşte să
menţină în balanţă responsabilitatea urbană şi senzaţiile aparte la
volan cu trenul de rulare hibrid plug-in. Pentru un comportament
exemplar pe şosea, conceptul este dotat şi cu suspensie Hydractive
– un concept Citroen ce întruneşte toate aşteptările în ceea ce
priveşte confortul la bord, atât în lume, cât mai ales în China.
Sistemul menţine o gardă la sol constantă pentru aerodinamica
îmbunatăţită şi, prin urmare, emisii de CO2 mai scăzute.
Datorită trenului sau de rulare hibrid plug-in,
Metropolis poate funcţiona în mai multe moduri:
> complet electric: la pornire, în mediu urban, la viteze
scazute şi în timpul decelerării, datorită unui motor electric ce
dezvoltă continuu 55 CP (40 kW) şi având un varf de 95 CP (70
kW).
> cu combustie internă: la viteze constante, pe drumuri şi
autostrăzi, când motorul V6 de 2 litri pe benzină, ce dezvolta 272
CP (200 kW) şi cuplu maxim de 375 Nm, atinge eficienţa maximă.
> cu cele doua motoare combinate:
• în timpul accelerării, pentru mai multă putere (functia
„overboost”), maşina dezvoltând o putere maximă de 460 CP (345 kW)
şi cuplu de 430 Nm.
• în modul cu tracţiune integrală pentru aderenţă sporită.
Acest tren de rulare combină plăcerea de a conduce – dată de
performanţele impresionante – cu respectul pentru mediul
înconjurator, oferind emisii foarte reduse de gaze toxice.
Metropolis consumă doar 2,6 litri/100 km şi emite 70 g/km of CO2,
de cinci ori mai puţin decât un tren de rulare convenţional cu
performanţe echivalente (4-litri V8).