Citroen C-Matisse
Cu o capotă foarte lungă şi consola spate forte scurtă, Citroen C-Metisse aduce din nou în prim plan proporţiile erei de aur Grand Touring. Lungimea de aproape cinci metri a conceptului creează un efect de robusteţe. Mai mult decât atât, evazările mari ale aripilor aduc un efect de putere.
Forma aerodimanică, prizele enorme de aer împreună cu formele rotunjite conferă noului concept un aspect foarte futurist, încadrându-se perfect în sfera SF-ului.
Lipsa montantului din mijloc şi deschiderea protierelor pe verticală (în opoziţie) asigură accesul foarte facil în habitaclu. După instalarea comodă în „fotoliile“ lui C-Metisse, ai impresia că te afli la bordul unui avion. Sentimentul este dat de poziţionarea pe plafon a butonului START. Mai departe, cele mai importante comenzi utilizate de şofer pot fi folosite direct de pe volanul cu butucul fix (deja o tradiţie a modelelor Citroen).
Consola centrală este compartimentată în trei segmente longitudinale, unde se găsesc comenzile sistemului de navigaţie, cele ale reglajelor electrice ale pedalierului şi scaunelor din faţă. Consola se prelungeşte cu trei fante iluminate care furnizează informaţii pasagerilor asupra modului de propulsie (propulsia electrică, reâncărcarea baterilor şi modul 4WD, adică utilizarea tuturor motoarelor din dotare). Tot ce mai lipseşte habitaclului este stewardesa şi instrucţiunile de folosire a echipamentelor de prim ajutor de la bordul unui avion.
Sub capotă se găseşte un motor V6 diesel common-rail, dotat cu filtru de particule, care dezvoltă 208 CP şi este cuplat la o cutie automată cu şase rapoarte. În roţile din spate s-au montat două motoare electrice, fiecare dezvoltând un cuplu impresionant de 400 Nm şi o putere de 20 CP.
Amplasarea motoarelor electrice pe puntea spate are mai multe avantaje, cel mai important fiind controlul superior al tracţiunii, în condiţiile în care motorul diesel antrenează roţile punţii faţă. Acest lucru este controlat de sistemul ESP care sesisează pierderea de aderenţă şi cuplează în mod automat motoarele electrice.
Bateriile care alimentează motoarele electrice sunt reîncărcate în timpul decelerărilor prin convertirerea energiei cinetice în energie elctrică. Pentru a asigura o repartiţie bună a maselor pe cele două punţi, bateriile sunt amplasate pe centrul maşinii, asigurând un comportament dinamic adecvat pentru o maşină limitată la 250 de km/h.
Citroen C-Metisse se doreşte a fi maşina viitorului apropiat prin prisma sistemului de propulsie , oferind performanţe foarte bune, în acelaşi timp reducând efectul distructiv al omului modern asupra mediului înconjurător.