La Geneva, mult-aşteptatul nou BMW M3 a apărut doar sub formă de concept, deşi este clar pentru toată lumea că bolidul de serie va arăta aproape neschimbat. În condiţiile unei concurenţe nemiloase, BMW umblă pe gheaţă subţire punând răbdarea fanilor la încercare. Totuşi, având în vedere reputaţia siglei Motorsport şi, în particular, a lui M3, nu era nevoie de o asigurare suplimentară că noul M3 este aşa cum trebuie.
Bazat, ca de obicei, pe varianta coupe a Seriei 3, a patra generaţie a lui M3 arată extrem de matur, poate chiar prea matur pentru un împătimit al sportivităţii bavareze. Dar maturitatea a fost dictată de evoluţiile tehnice spectaculoase: motorul a trecut de la celebra configuraţie "şase în linie" la aristocratul V8. Probabil s-a considerat că trebuie umplut golul până la cei 10 cilindri ai lui M5. Ori poate că BMW a fost forţat de concurenţă: Audi RS4 sau Mercedes C-Class AMG folosesc motoarele V8 de câţiva ani, iar viitoarele vârfuri de gamă ale lui Lexus IS sau Jaguar X-Type vor adopta aceeaşi configuraţie. Sau, cine ştie, recentul turbo de peste 300 CP ar fi canibalizat un eventual M3 cu şase cilindri. Oricare ar fi adevărul, aceste motive sunt suficiente pentru a justifica noua viziune a celor de la Motorsport.
Teoretic, noul M3 nu se depărtează prea mult de liniile unui Seria 3 Coupe, fiind garnisit cu doar câteva artificii. Spoilerul este discret redesenat, îmbinând plăcutul (liniile curbe) cu utilul (fantele uriaşe pentru aerisire). Aripile sunt mai evazate, iar jantele spiţate poartă amprenta Motorsport. Nu lipsesc micile fante laterale de pe aripi, cu badge-ul "M", de data asta combinate cu semnalizatoare, iar oglinzile cu prindere în două puncte au revenit în actualitate – dar într-o formulă high-tech, nu în stilul tuning-kitsch. În spate doar cele două perechi de ieşiri de eşapament atrag atenţia, între ele găsindu-şi locul un mic difuzor, frumos integrat în spoilerul sculptat. Mini-eleronul aproape că poate fi trecut cu vederea.
Dacă aţi remarcat tonul plictisit al enumerării de mai sus, înseamnă că bavarezii şi-au atins scopul. Ceea ce pare doar artificiu discret este, de fapt, proiectat cu o foarte mare grijă pentru detalii. Cunoscătorii vor remarca primii acest lucru, însă celorlalţi le va atrage privirea în primul rând umflătura de pe capota motorului – denumită de ingineri "Powerdome". Suficient de elocvent, chiar dacă încă nu s-au dat publicităţii datele tehnice ale V8-ului aspirat, cu injecţie directă, care va echipa bestia de serie. Oricum, aspectul lui M3 degajă cu nonşalanţă impresia de "power". Nu mai este o surpriză adoptarea de către ingineri a panourilor de caroserie fabricate din plastic întărit cu fibră de carbon (CFRP), ceea ce conduce la reducerea semnificativă a greutăţii corelată cu creşterea rigidităţii.
Păcat că mai trebuie aşteptat aşa de mult până când vom vedea primele exemplare pe şosele, dar nu ne facem griji pentru politica de marketing a celor de la BMW: cu siguranţă s-a dat deja startul la înscrierea pe listele de comenzi.