După zvonurile privitoare la o versiune în două uşi a lui BMW i3, iată că bavarezii ne dezvăluie oficial surpriza pe care au pregătit-o la Salonul Auto de la Los Angeles din acest an: noul concept BMW i3 Coupe.
Practic, vorbim de al patrulea membru al familiei de maşini electrice BMW i, care se va alătura lui BMW i3, BMW i8 şi BMW i8 Spyder anii următori. De altfel, rolul lui BMW i3 Coupe Concept este şi acela de a obişnui publicul cu ideea unei game de maşini electrice mai diversificate decât ne-am aştepta.
Noul concept BMW i3 Coupe este clar derivat din monovolumul i3 Concept, partea frontală fiind în mare aceeaşi, cu excepţia unor detalii minore, menite a aduce un plus de sportivitate versiunii cu două uşi.
Ca formă, BMW i3 Coupe Concept este mai degrabă un monovolum decât un coupe sportiv, dar, faţă de conceptul i3 cu patru uşi, acest nou concept se diferenţiază foarte clar, în principal datorită portierelor convenţionale – la i3-ul în patru uşi, portierele sunt realizate în mare parte din sticlă, suprafaţa vitrată continuându-se până aproape de praguri.
Un alt element distinctiv (şi care reuşeşte să accentueze caracterul de coupe al noului concept) este reprezentat de decuparea neobişnuit de mare a geamurilor laterale din spate, sub nivelul marginii inferioare a geamurilor uşilor. În plus, micşorarea acestei suprafeţe spre spate, împreună cu ascunderea montantului spate sub geam, creează o puternică impresie de fluiditate şi aerodinamism.
Per ansamblu, caracteristicile principale ale lui i3 se regăsesc din plin la i3 Coupe, dar noul concept reuşeşte să se distanţeze ca o propunere nonconformistă pentru clienţii cu un stil de viaţă aparte.
Interiorul maşinii este gândit pentru patru persoane, iar portierele fără rame pentru geamuri pluseaz la capitolul life-style. Ca planşă de bord, i3 Coupe ne relevă o evoluţie faţă de i3-ul în 4 uşi – ba am putea spune că planşa de bord a lui i3 Coupe arată mult mai aproape de producţia de serie.
Practic, pe lângă postul de conducere, bordul este constituit din două zone clar delimitate: zona centrală, cu butoanele pentru climatizare şi pentru radio, respectiv un display de 8,8 inci plasat în partea superioară (controllerul pentru iDrive a rămas plasat între scaunele faţă, uşor accesibil).
BMW i3 Coupe Concept aduce o evoluţie a sistemului BMW i ConnectedDrive, cu un sistem de navigaţie adaptat nevoilor de transport şi autonomie ale unui client de maşini electrice. Faţă de un GPS obişnuit, sistemului de pe i3 Coupe ajustează funcţionarea maşinii în funcţie de informaţiile privind traficul şi obstacolele întâlnite în cale, pentru eficientizarea consumului de curent.
Pentru că, la fel ca în cazul lui BMW i3 cu patru uşi, şi BMW i3 Coupe este propulsat strict electric, având un motor electric de 170 CP şi cu un cuplui maxim de 250 Nm. Puterea este transmisă roţilor spate, iar bateriile litiu-ion sunt plasate sub podea, asiguând atât un spaţiu interior foarte bun, cât şi un centru de greutate coborât.
Graţie construcţiei din materiale uşoare a structurii maşinii (CFRP – plastic ranforsat cu fibră de carbon), dar şi datorită gabaritului redus (lungime de numai 3,94 metri şi lăţime de 1,77 metri), BMW i3 Coupe promite performanţe la nivelul unui hot-hatch compact, în timp ce autonomia maximă se cifrează la 160 km, mai mult decât suficient pentru mobilitatea în mediul urban.
Sistemul de propulsie eDrive permite alegerea a trei moduri de funcţionare: COMFORT, ECO PRO şi ECO PRO+. În primul mod se obţin performanţele maxime din motor, în timp ce modul ECO PRO modifică parametrii acceleraţiei şi ai răspunsului motorului, dar şi funcţionarea sistemului de climatizare, pentru eficientizarea consumului.
În modul ECO PRO+ se obţine eficienţa maximă a sistemului de propulsie: viteza maximă este limitată la 90 km/h, acceleraţia este mai lentă (pentru a consuma mai puţină energie), sistemul de climatizare şi sistemul audio funcţionează la capacitate minimă, iar consumatorii inutili sunt opriţi.
Planurile pentru producţia de serie a lui BMW i3 Coupe Concept vor fi comunicate de constructorul german la Salonul Auto Los Angeles, unde modelul va fi prezentat publicului larg în premieră mondială.