Conceptul de peste 5 metri lungime poartă semnătura designerului şef Chris Bangle, acuzat de mulţi fani ai mărcii că ar fi denaturat pentru totdeauna imaginea maşinilor BMW – cu toate acestea, noile modele continuă să aibă succes şi să atragă o nouă clientelă. Deci am putea spune că Bangle este oarecum un vizionar. Cum piaţa chineză are un potenţial extraordinar, nu ne mai miră că BMW CS Concept nu a apărut la Geneva sau nu a fost lăsat pentru Frankfurt, fiind prezentat chiar la Salonul Auto de la Shanghai, în faţa unui public cu gusturi complet diferite faţă de europeni sau americani. Deci un laborator preţios pentru BMW.
Fiind pe teritoriul chinezesc, am putea asemui conceptul cu unul dintre simbolurile asiatice, CS fiind ca un dragon majestuos şi fluid (deşi imaginea unui BMW este asociată de obicei cu rechinul). Partea frontală este, poate, excesiv evidenţiată, datorită "rinichilor" uriaşi şi a fantelor care diminuează efectul farurilor, însă expirmă cum nu se poate mai bine trăsăturile caracteristice unui BMW: forţă şi impozanţă. Dacă viitorul Seria 7 va arăta oarecum la fel (mai ales în ce priveşte forma farurilor), chiar că trebuie să ne declarăm satisfăcuţi.
În contradicţie cu partea frontală, spatele este aproape delicat conturat, doar evacuările fiind ceva mai mult subliniate, în timp ce stilul baroc al portbagajului a fost finisat. Legătura între faţă şi spate înseamnă un profil foarte dinamic, cu muchii ferme, parcă sculptate, elementele specifice BMW fiind reinterpretate: jantele de 21" amintesc de M3 sau M5, "C"-ul portierei spate este mai agresiv, nu lipsesc mini-branhiile de pe aripile faţă, iar oglinzile laterale sunt foarte aerodinamice. În plus, plafonul este modelat, la fel ca la Z4 Coupe, subiniind individualismul limuzinei cu patru locuri.Scopul unei limuzine de lux este de a-şi transporta într-o atmosferă luxoasă şi cât mai confortabilă proprietarul milionar, de regulă pe fotoliile din spate. Dacă respectivul milionar vrea să fie la volan, mai potrivit este un coupe Grand Tourism, de asemenea foarte luxos şi confortabil. Însă cu doar două uşi.
Mercedes a dat startul noii nişe denumite "coupe cu patru uşi" o dată cu lansarea reuşitului CLS, construit pe platforma berlinel E-Class, dar cu o imagine apropiată de a vârfului de gamă S-Class. Aşa încât CLS înseamnă, la ora actuală, o modă de succes, eleganţa şi spiritul său practic având un ecou nesperat chiar şi pentru Mercedes. Însă, când vorbim de succes, e clar că, mai devreme sau mai târziu, trebuie să apară şi concurenţa care să-şi ia porţia consistentă de profit. Şi vorbim de concurenţa obişnuită cu aerul rarefiat din segmentul maşinilor luxoase.
Aston Martin a prezentat anul trecut la Detroit conceptul Rapide, un DB9 cu patru uşi şi o siluetă ravisantă. Pentru că piaţa americană a arătat un interes deosebit pentru acest gen de maşină, intrarea sa în producţie este prevăzută pentru 2008 sau 2009.
Cam tot atunci şi-a anunţat şi Porsche intenţia de a le oferi celor bogaţi modelul Panamera, o limuzină-coupe de lux care, după Cayenne, rupe din nou canoanele celebrului constructor de maşini sport. Cu alte cuvinte, un 911 cu patru portiere a stârnit curiozitatea multor potenţiali clienţi.
Însă trebuie să recunoaştem: prima limuzină de lux modernă care apelează la emoţii a fost Maserati Quattroporte, care are deja cinci ani pe piaţă, deci până în 2010 va apărea un urmaş. Faţă de limuzinele germane sau japoneze, Quattroporte are un design exterior foarte cald, în timp ce ambianţa interioară pune mult mai mare accent pe exclusivism.
În aceste condiţii, noul concept BMW CS prefigurează un model care va intra pe o piaţă destul de competitivă la sfârşitul acestui deceniu. Asta în cazul în care intenţia bavarezilor nu este doar de a tatona terenul cu un nou stil, care să ne facă o idee despre viitoarele limuzine de clasă mare, Seria 7 şi Seria 5 (la fel s-a întâmplat şi cu marele Z9 Concept, care a împrumutat foarte multe idei actualelor Seria 7 şi Seria 6).