BMW 328 Hommage – concept aniversar
BMW 328 a rămas în istoria automobilului drept un model
de referinţă din perioada interbelică, fiind inclus în
topul celor mai importante 25 de maşini ale secolului XX. De
asemenea, succesul său este strâns legat de recordul obţinut în
1940 în cursa Mille Miglia.
La 75 de ani de la naşterea acestei adevărate legende, mai ales
pentru fanii BMW, departamentul de design al producătorului
bavarez a pregătit pentru ediţia din acest an a Villa d’Este
conceptul BMW 328 Hommage, o maşină descrisă de Adrian van
Hooydonk drept o dedicaţie pentru creatorii 328-ului original.
Maşina este un roadster purist, cu două locuri şi fără
portiere, după modelul recentului
concept BMW Vision ConnectedDrive, de la Geneva 2011.
Însă, din punct de vedere al aspectului, vorbim de o simplificare a
liniilor, maşina primind o puternică tuşă retro graţie grilei BMW
pe verticală şi a farurilor rotunde, specifice curselor de altă
dată. Partea din spate este, în schimb, modernă, făcând legătura
foarte strâns cu futurismului conceptului Vision
ConnectedDrive.
BMW 328 Hommage este o maşină foarte uşoară, cântărind
doar 780 kg graţie utilizării intensive a plasticului ranforsat cu
fibră de carbon CFRP, atât pentru panourile caroseriei,
cât şi pentru cockpit. De remarcat detaliile retro, cum ar fi
curelele din piele de pe aripi şi capotă, o trimitere directă către
modelul original.
Interiorul conceptului BMW 328 Hommage adoptă aceeaşi
idee a simplităţii sportive şi spartane, dar într-o
manieră futuristă. Astfel, postul de conducere al şoferului este
clar departajat de locul pasagerului, comenzile şi afişajele fiind
reduse la minimum. Volanul sportiv are un design racing neo-retro,
indicatoarele de bord sunt grupate în spatele volanului, iar pe
„consolă” regăsim un foarte mic joystick pentru schimbarea
treptelor.
În dreptul pasagerului din dreapta sunt poziţionate două
dispozitive iPhone personalizate, cu afişaje diverse, de
la cronometru până la oră sau poziţionare GPS. Materialul din care
este realizat bordul este acelaşi CFRP ca în cazul caroseriei,
interiorul fiind garnisit şi cu piele, pentru scaunele sport şi
detalii ale cockpitului şoferului.
Despre motorizarea conceptului BMW 328 Hommage nu se menţionează
nimic, dar este de aşteptat ca sub capotă să fie montat motorul în
şase cilindri, de 3,0 litri, cu o putere care, cel mai probabil,
depăşeşte 350 CP. Per ansamblu, bavarezii reuşesc încă o
dată să readucă în actualitate trecutul mărcii într-un mod savuros,
apelând la pasiunea intrinsecă pentru automobil.