E oficial deja, gama TT de la Audi nu va mai conţine doar un cabriolet şi un coupe, vom avea şi un crossover – iar asta indiferent de reţinerea oficialilor germani în a confirma că au gânduri mari cu privire la gama TT. Dr. Urlich Hackenberg, membru al board-ului Audi, a „scăpat” informaţia că „acest concept e un exemplu de cum ne-am imagina un nou model în viitoarea familie TT”, fără a merge mai departe şi a confirma că îl vor şi construi. Dar uitaţi-vă la cum arată şi e uşor de înţeles că ne putem aştepta la un model de serie dezvăluit undeva în a doua jumătate a lui 2015.
Forma de coupe se păstrează, doar nu putea lipsi Audi de la fiesta X4 – Macan – Mercedes-Benz Coupe SUV?
Ne mai uităm şi la Allroad Shooting Brake Concept, prezentat la Detroit, şi avem o imagine mai clară a ceea ce urmăresc nemţii să ofere: o maşină destinată distracţiei, care să beneficieze atât de pe urma tracţiunii integrale, cât şi a filosofiei mai jucăuşe a lui TT. De altfel cele două concepte au acelaşi sistem de propulsie, diferenţele fiind de natură vizuală.
O maşină gândită pentru viteză, cu consum infim de carburant. Pe hârtie, cel puţin
Audi TT Offroad Concept are un sistem de propulsie hibrid care dezvoltă 408 CP, prin combinarea unui motor turbo de 2 litri în patru cilindri de 292 CP / 380 Nm şi a unui motor electric de 40 kW / 220 Nm puse pe puntea faţă, şi a unui motor de 85 kW / 270 Nm pe puntea spate, care intervine la nevoie pentru a asigura tracţiunea pe toate roţile. Cuplul maxim dezvoltat de sistem este de 650 Nm! Vorbim de o maşină rapidă, capabilă să atingă 100 km/h cu plecare de pe loc în 5.2 secunde, cu o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Să vă spunem consumul mediu anunţat? Acesta e de doar 1.9 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de doar 45 grame/km!
Uşor de înţeles schema, nu?
TT Offroad Concept e capabil să ruleze 50 de km strict pe bateriile electrice, autonomia totală fiind de 880 km. În plus, maşina se poate încărca wireless, datorită unei plăci situate sub maşină, care ar urma să transfere curent de la un dispozitiv montat în locul de parcare.
La fel ca Allroad Shooting Brake Concept, şi acest concept poate fi condus doar în mod electric (acţionat de motorul spate la viteze de până la 130 km/h), Hybrid (toate componentele intervin în funcţie de necesităţi, motorul electric frontal acţionând mai ales ca generator pentru a încărca bateriile) sau Sport, caz în care toate cele trei motoare îşi aduc aportul pentru o dinamică ieşită din comun.
Parcă am mai văzut acest interior… Remarcaţi ignorarea pasagerului din dreapta, care se va uita doar la drum
Evident, pretenţiile offroad ale acestui concept cu roţi de 21 de inci şi multe elemente de aluminiu integrate în suspensii sunt mai degrabă de show, pentru că maşina nu are unghiuri de atac şi de degajare potrivite unui offroader. Mai degrabă, la fel ca mai toate crossoverele din ultimul timp, vorbim de o maşină capabilă să meargă în viteză pe macadam fără a-şi deranja pasagerii, precum şi să abordeze zăpezile cu ceva mai mult aplomb decât o berlină normală.
Va fi acest Audi TT Offroad mai mult decât un concept? Ce se va alege de gama TT, având în vedere că nemţii se joacă tot mai mult cu ideea lărgirii ei? Rămâne de văzut. Dar noi am putea paria că vom vedea un model de serie în mai puţin de doi ani…
Mai multe imagini în galeria foto!