Audi Q5 Hybrid Fuel Cell – sistem inovator de propulsie alternativă
După sistemel hibrid electric-benzină şi electric-diesel, iată
că Audi aduce pe şosele versiunea electric-hidrogen,
deocamdată în formă experimentală, printr-un model Audi Q5
HFC care a participat la cursa eco Michelin Challenge
Bibendum.
Principial, prototipul Audi Q5 HFC (Hybrid Fuel Cell)
este dotat cu două rezervoare de hidrogen, plasate în
partea din spate şi în care hidrogenul este stocat la o presiune de
700 bar. Acestea alimentează sistemul fuel cell din partea
centrală, care utilizează tehnologia PEM (membrană electrolitică
polimerică.
Puterea sistemului fuel-cell este de 98 kW (133 CP),
însă maşina mai beneficiază de un surplus de 90 kW (122
CP), graţie celor două motoare electrice de pe puntea
faţă, care asigură şi un cuplu maxim de 420 Nm. În spate mai este
plasată o baterie litiu-ion de 1,3 kWh, în care este stocată
energia generată de sistemul fuel-cell.
Oficialii nu au comunicat nici un fel de informaţii privind
performanţele şi, mai ales, autonomia şi consumul de hidrogen,
modelul Audi Q5 HFC fiind aliniat la starul competiţiei doar din
raţiuni de marketing, pentru a atrage atenţia asupra acestei
noi soluţii de propulsie alternativă, care se anunţă una
foarte competitivă în viitor.