Audi şi-a început Salonul Auto de la Frankfurt 2015 cu prezentarea unui concept de SUV electric numit e-tron quattro. Nemţii din Ingolstadt se joacă extensiv cu curentul, iar e-tron quaattro pare să fie stadiul electric cel mai avansat în care s-a ajuns.
Propulsat de trei motoare electrice (unul pe puntea faţă şi câte unul pentru roţile punţii spate), e-tron quattro dispune până la 503 cai-putere (atunci când maşina este întinsă la maximum cu funcţia boosting) şi 800 Newtoni-metru. Asta înseamnă 0-100 km/h în 4,6 secunde şi o viteză maximă de 210 km/h, în termeni de performanţă.
Însă e-tron quattro nu vrea să sublinieze performanţa, ci mai degrabă eficienţa. Cu un design gândit să întrunească un coeficient aerodinamic de doar 0,25 Cx, conceptul Audi poate parcurge până la 500 de kilometri cu un singur plin de baterie. Acestea sunt două cifre lăudabile, în contextul unui SUV de 4,88 metri lungime şi 1,93 de metri lăţime, nu?
Bateria – montantă în podeaua maşinii, pentru un centru de greutate scăzut şi pentru o distribuţie frumoasă a maselor – poate fi încărcată fie de la priză, fie prin intermediul sistemului de inducţie Audi Wireless Charging.
Pe partea de dinamică, e-tron quattro se laudă, printre altele, şi cu punte spate viratoare, care uşurează punerea pe trasă a maşinii în cazul în care vrei să consumi bateria mai repede.
Interiorul este fix aşa cum te-ai aştepta să fie la Audi: ecrane mari, spectaculoase, cockpit augmentat de tehnologia OLED (despre care Audi spune că va fi următorul pas de la ce am văzut în 2014, pe Audi TT sau Audi Q7), şi suficient spaţiu impecabil finisat pentru a acomoda până la cinci persoane şi 615 litri de bagaje.