Chiar dacă Volkswagen Up! a fost prezentat oficial ca model de serie la Salonul Auto Frankfurt 2011, germanii s-au gândit să scoată la înaintare şi o mică armată de… bodyguards, sub formă de concepte care prefigurează viitoare versiuni ale lui VW Up!.
Deja am văzut primul astfel de concept, Buggy Up!, o maşinuţă destinată plajelor. Pe lângă care acum vă putem da mai multe detalii despre alte cinci concepte din aceeaşi familie:
Volkswagen e-up! va apărea pe piaţă ca model de serie în 2013, urmând a beneficia de noua platformă de propulsie electrică dezvoltată de VW. Faţă de modelul de serie, VW e-up! se detaşează graţie LED-urilor din lateralele spoilerului, în timp ce jantele au un design în stil eco.
Volkswagen eco-up! beneficiază de o motorizare EcoFuel, alimentată cu gaz natural CNG. Prin urmare, emisiile CO2 se situează la un nivel de numai 79 g/km, maşina beneficiind şi de sistemele Stop/Start şi de recuperare a energiei la frânare, înglobate sub titulatura BlueMotion. În plus, VW eco-up! se dovedeşte mai ieftin decât un sistem de propulsie hibrid, în condiţiile unei economii cel puţin la acelaşi nivel.
Volkswagen up! azzura sailing team este rod al colaborării dintre designerii Giugiaro şi Walter da Silva, fiind dedicat celor pasionaţi de lumea ambarcaţiunilor. Numele acestui concept provine de la un club cunoscut din Costa Seralda.
Volkswagen cross up! se doreşte un frăţior al lui CrossPolo, dar, mai mult decât atât, ne oferă un preview al viitoarei versiuni VW Up! cu patru uşi. Aşa cum ne-au obşnuit modelele Volkswagen care conţin termenul „cross”, VW cross up! are centura inferioară a caroseriei îmbrăcată în plastic negru, spoilerele faţă şi spate sunt vopsite în argintiu şi beneficiază de scuturi aparente, pe acoperiş sunt bare de amarare, iar jantele sunt de dimensiuni mai mari.
Volkswagen GT up! nu mai are nevoie de explicaţii, prefigurând viitorul vârf de gamă sportiv, un frăţior cu pretenţii dinamice al lui Volkswagen Polo GTI. VW GT up! are sub capotă un motor de 100 CP, ceea ce, graţie masei totale de numai 900 kg, promite performanţe dinamice foarte bue. Evident, exteriorul lui VW GT up! beneficiază de accesorii mai agresive, spoilerul frontal fiind total diferit de al unui VW Up! normal, iar în spate tronează două evacuări rotunde.