Car Porn: Pagani Huayra Roadster BC are 800 CP şi un preţ care te pune pe gânduri

Autor: Cristian Agatie 06 aug. 2019 MASINI NOI
Unul dintre cele mai exclusiviste modele produse vreodată, Pagani Huayra Roadster BC îşi propune să reinventeze segmentul hyper-roadster, cu un stil sălbatic şi performanţe impresionante. Încă nu am spus nimic de  preţ, cu toate că pe etichetă ar putea la fel de bine să scrie ”nepreţuit”. Pentru pământenii care au 3 milioane de euro puşi deoparte, visul începe să devină realitate, dacă reuşesc să mai adauge un bonus de 10%.
 
Iar asta nici măcar nu este suficient, pentru că Pagani Huayra Radster BC va fi produs în doar 40 de exemplare, ceea ce înseamnă că lista este foarte probabil ca întreaga serie să fie sold-out înainte de încheierea concursului de eleganţă de la Pebble Beach. Ce primeşte norocosul cumpărător al unui astfel de hyper-roadster?

Faţă de un Huayra Roadster normal (există aşa ceva?), versiunea BC (dacă vă întrebaţi, sunt iniţialele lui Benny Caiola, colecţionarul Ferrari care a cumpărat primul exemplar Pagani Zonda, acum 20 de ani) are o masă cu 30 kg mai mică şi o putere a motorului care a crescut semnificativ, la 800 CP.

Motorul V12 bi-turbo de 6,0 litri este de provenienţă Mercedes-AMG şi transferă întreaga putere către roţile din spate prin intermediul unei cutii secvenţiale Xtrac cu şapte rapoarte. Aceasta are un singur ambreiaj, fiind cu 35% mai uşoară decât una cu dublu-ambreiaj, potrivit inginerilor Pagani. Iar dacă vorbim de construcţia uşoară, mai trebuie spus că folosirea fibrei de carbon a permis obţinerea unei mase totale de numai 1.250 kg.

Pagani Huayra Roadster BC nu excelează doar la capitolul performanţe în linie dreaptă, pentru că în viraje va putea să susţină o acceleraţie laterală de maximum 1,9 G. Putem spune că merge ”ca pe şine”, în condiţiile în care un Bugatti Chiron, spre exemplu, produce un maxim de 1,5 G. Impresionanta performanţă se datorează, în parte şi gumelor Pirelli P Zero Trofeo R, dezvoltate special pentru Pagani.

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide