Într-o postare a președintelui USR, Cătălin Drulă, acesta a acuzat autoritățile implicate în accidentul de la Pasajul Unirii că ar fi mințit.
Din mesajul său și imaginile publicate reiese faptul că autocarul nu a lovit presemalizatorul de înălțime, iar indicatorul era „incorect amplasat”.
„A fost publicată o filmare în care se vede cum autocarul a trecut pe lângă presemnalizatorul cu lanțuri (foto 1) al Pasajului Unirii pe banda 2 (din 4) ulterior schimbând o bandă în stânga. În același timp, într-o poză facută astăzi (foto 2) se vede cum lanțurile de la prelimitator sunt date peste cap pe lățimea benzii 3 (care mai în față devine banda 1 a pasajului Unirii)”, a scris politicianul pe pagina sa de Facebook.
Președintele USR a venit cu o serie de concluzii, în care evidențiază faptul că tragedia s-ar fi putut repeta, având în vedere faptul că intrarea în pasaj nu a fost bine semnalizată.
„Se impun câteva concluzii. Prefectul Greblă și alte oficialități care au spus că au fost lovite lanțurile prelimitatorului au mințit. Prelimitatorul este INCORECT amplasat. Așa cum spuneam în postarea anterioară, trebuie să nu poți fizic să îl ocolești dacă intri în pasaj (soluții se găsesc, de la amplasarea mai apropiată de pasaj, la delimitare fizică mai timpurie a sensurilor prin/pe deasupra pasajului). Mai mult, dacă înainte de intersecția Budapesta un TIR sau autocar e încadrat pe banda 1 (unde e logic să fie fiind vehicul greu) la trecerea de intersecție nu va lovi lanțurile și dacă e o decizie (greșită) de ultim moment să intre în pasaj se va înfige direct în limitator.
Lanțurile au mai fost lovite de alte TIR-uri sau autocare după cum se vede în poză și lăsate așa. Practic, nu există întreținere și repunere în funcțiune a acestui element de siguranță. Și dacă trecea pe banda 3, pe sub lanțuri, e foarte posibil ca autocarul să nu le fi lovit pentru că fuseseră deja date peste cap de mai demult”, a mai scris Cătălin Drulă.