Toyota se obişnuise pe locul I de foarte multă vreme. Nimic nu părea să o dea jos de acolo. Şi a lovit-o compania la care nu se aştepta cu vreo 5-6 ani în urmă. Nu a fost Gerenal Motors, o prezenţă constantă în cârca Toyotei, ci Volkswagen. De acum doi ani, de când VW a fost pe loul II la vânzări mondiale, aveam un semn că ierarhia poate fi schimbată chiar în 2016. Nemţii au vândut 10.3 milioane de maşini în toată lumea şi în tot 2016. Cu 100.000 peste cât a vândut Toyota. VW a crescut cu 3.8% comparativ cu 2015, în timp ce Toyota a luat numai 0.2% în plus. De locul I – chiar cu scandalul dieselgate cu tot – e responsabil în mare parte CEO – ul Martin interkorn – care a lucrat la planul de a deveni No. 1 încă de acum 10 ani.
Producţia în China şi piaţa din Asia au adus concernului Volkswagen cele mai mari creştere, urmate de creşterea vânzărilor pentru mărcile premium ale grupului – Audi şi Porsche. În China, Volkswagen a crescut cu 12.2%, iar scandalul diesel nu a afectat deloc aceste procente pentru că în China Volkswagen vinde foarte puţine maşini cu motorină (conform Bloomberg). Pentru 2025, VW nu şi-a mai propus un target, un nonobiectiv declarat pentru Bloomberg de către Dietmar Voggenreiter, şef de vânzări Audi.