2022: S-a redeschis circulația rutieră pe Transfăgărășan (DN7C)
Vești bune pentru cei care așteaptă cu nerăbdare deschiderea celui mai spectaculos drum din România: Transfăgărășan.
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, începând de astăzi, 15 iunie, ora 08.00, traficul rutier pe DN 7C – Transfăgărășan va fi redeschis circulației pentru toate categoriile de autovehicule pe sectorul kilometric 104 (Piscu Negru) – 130+800 metri (Cabana Bâlea Cascadă).
”CNAIR a reuşit în acest an, printr-un efort susţinut şi cu ajutorul condiţiilor meteo favorabile, să efectueze lucrările necesare pentru curăţarea şi pregătirea drumului cu două săptămâni mai devreme faţă de termenul obişnuit, respectiv 1 iulie”, a transmis CNAIR, într-un comunicat de presă.
Reprezentanţii companiei au făcut, marţi, inspecţia pe DN7C – Transfăgărăşan în vederea deschiderii circulaţiei inclusiv pe tronsonul închis în sezonul rece
În acest an, drumarii au reuşit să cureţe şoseaua cu două săptămâni mai repede decât de obicei.
În mod normal, traficul se relua pe DN 7 C la 1 iulie.
Istoria Transfăgărăşanului
Transfăgărăşanul a fost construit între anii 1970-1974, la iniţiativa lui Nicolae Ceauşescu.
Deși la momentul respectiv România avea deja mai multe treceri ale Carpaților Meridionali moștenite dinainte de perioada comunistă (Șoseaua Alpină Novaci-Sălişte ori vechea Şosea Câmpina-Predeal) sau făcute în primii ani ai regimului (drumul Bumbești Jiu-Petroșani), invazia Cehoslovaciei din 1968 de către trupele sovietice și ușurința cu care puteau fi blocate sau atacate trecerile existente între Transilvania şi Muntenia (care, cu o singură excepție, urmau cursul unor râuri) determină inițierea de urgență a proiectului „Transfăgărăşanului” – un drum strategic care să lege garnizoanele Piteştiului şi Sibiului.