Elia, tunerul de german specializat în modele din grupul
Renault-Nissan, ne arată două laturi pe care nu le ştiam încă la
Dacia Duster. Prima este cea de aventurier, evidenţiată prin
elementele pe care mulţi posesori
români de SUV-uri
cu gusturi elevate le
consideră măsuri de siguranţă mai de încredere decât airbag-urile,
adică bull bar-ul şi protecţiile de praguri. Nu comentăm prea mult
pe tema acestei versiuni, pentru că a doua este mult mai
interesantă.
Se pare că latura sportivă îl
prinde mult mai bine pe Duster, în special jantele cu
dimensiunea pe 18 inchi în combinaţie cu culoarea neagră metalizată
îl scapă de aerul low cost. Există chiar trei tipuri de
jante, dintre care două pe 18 inch şi unele pe 16, pe care însă nu
ştim cine le-ar vrea în detrimentul celor de 18. Pentru ca impresia artistică să devină
şi mai puternică proiectoarele sunt înlocuite cu unele cu LED-uri,
iar pasajele roţilor sunt evazate pentru a conferi un aspect mai
forţos. Un ultim detaliu de care Elia a avut grijă a fost
evacuarea, care acum primeşte un element cromat nu foarte
convingător.
Ca să nu ne mai
plângem că Duster este submotorizat, Elia umblă şi la motor, dar nu
prea radical, astfel că Duster Elia este un tuning..submotorizat.
Printr-un chip care costă 600 euro, puterea motorului dCi este
urcată cu 12 CP şi cuplul cu 25 Nm, ajungând la puterea de
122 CP, iar cuplu urcă la
cota 265 Nm. Pentru a da Cezarului ce este al Cezarului trebui să
recunoaştem că versiunea pe negru arată (mai) bine, dar efortul
financiar nu este neglijabil, doar jantele costând peste 700 de
euro, iar dacă adăugăm toate elementele din imaginile de
prezentare, tariful se umflă cu peste 2.000 euro.