Care este maşina dumnevoastră favorită, din punct de vedere al designului?
Modelul meu favorit aş putea spune că este Mercedes CLS, modelul desenat de Stephen Mattin, care îmi este şi prieten . De asemnea, unul dintre automobilele care mă fascinează este Citroen DS, un model mult înaintea vremurilor sale, care ar fi foarte greu de reînviat chiar şi astăzi.
Ce model aţi putea remarca din punct de vedere al designului dintre automobilele ieftine?
Un model avnatajos pe care aş putea să îl menţionez este Fiat Panda. Este un automobil mic, foarte cool şi, încă de la apariţia sa din 1980, a fost un model simplu, dar cu mult caracter şi care şi-a atins scopul.
Dacă ar fi să desenaţi un automobil low cost, cum ar arăta acest model?
Cu siguranţă dacă aş fi în postura să desenez un automobil low cost ar fi foarte emoţional şi foarte inteligent. Chiar dacă este un automobil care trebuie să coste puţin, asta nu înseamnă că din punct de vedere al designerului nu trebuie să îţi dai toată silinţa pentru a ieşi un produs cât mai atractiv. De asemenea, dezvoltarea noilor tehnologii va face ca designul convingător să poate fii imprimat şi automobilelor de volum, nu doar celor scumpe.
Aţi desena un automobil ca şi Dacia Logan?
Cu siguranţă nu aş desena un automobil ca şi Dacia Logan, iar, dacă ar fi să remarc o marcă estică renăscută, aceasta ar fi Skoda.
Cum afectează criza evoluţia designului?
Criza va stimula creativitatea, vom încerca să venim cu idei mai bune care să fie mai eficiente. Şi, chiar dacă oamenii cu finanţele vor spune că anumite idei nu sunt eficiente, vom veni cu unele noi mai bune şi cu o repartizare mai inteligentă a costurilor.
Nu uita, şi tu poţi vedea pe viu noul Opel Astra la Frankfurt!
ÎNSCRIE-TE ACUM ÎN CONCURS SAU VOTEAZĂ SCHIŢELE!
Malcolm Ward este Directorul Departamentului de Design Exterior Opel, poziţie în care fost promovat recent. Realizarea sa emblematică este crearea Maşinii Anului 2009, Opel Insignia. În vârstă de 44 de ani, britanicul şi-a dedicat cariera mărcii Opel, lucrând ca designer în cadrul companiei germane de mai bine de 20 de ani. Tainele designului le-a desluşit la Universitatea din Coventry şi apoi la London Royal College of Art.
ŞI TU POŢI VEDEA NOUL ASTRA PE VIU LA FRANKFURT!
Atunci când vorbeşte de produsele Opel, pasiunea i se citeşte pe chip, fiecare model pe care la creionat fiind parcă unul din copiii săi. Pe lângă renaşterea imaginii Opel datorită noului Insignia, Malcolm Ward a mai contribuit în trecut la un proiect de succes Opel, modelul Opel Calibra, şi a lucrat la proiectarea monovolulmului Opel Zafira. Dar gata cu prezentările, să vedem ce am aflat de la el.
Care este Opelul dumneavostră favorit?
Estte dificil, am fost implicat în numeroase proiecte interesante şi absolut în toate am pus suflet. Dar, dacă ar fii să nominalizez modelul meu preferat, acesta ar fi Opel Insignia. Ba chiar mai mult decât atât, versiunea Sports Tourer este favorita mea.
Opel Vectra a avut un design mai conservator, consideraţi că prin Opel Insignia vizaţi o categorie de public mai tânăr şi mai dinamic?
Absolut. În mod deliberat am vurt să ne asigurăm că noul limbaj Opel, care a început cu Insignia, se va adresa unui public format din indivizi dinamici sau familii tinere, încercând să punem multă pasiune în ceea ce facem.
Cum vedeţi noul Opel Astra, cum influenţează noua imagine de marcă plasarea lui pe piaţă?
În noua gamă Opel, Insignia este modelul elegant sportiv, iar noul Opel Astra este sportivul elegant. Raportat la generaţia precedentă, noul Opel Astra este mult mai dinamic decât până acum, dar are şi o eleganţă distinctă.
De unde a pornit ideea poziţiilor cu LED-uri, sau DRL (day running lights) aşa cum se numesc în limbaj Opel?
Am avut un brainstorming cu echipa mea, în care am hotărât să facem ceva cu acest element grafic, dar ne-am dorit să fie un element şi funcţional, pentru că asigură o mai bună vizibilitate. Am încercat mai multe teme de design şi într-un final am optat pentru asta.
Aţi menţionat în prezentarea designului Astra de motivul "Blade", acel "tăiş" care se poate observa în mai multe elemente de caroserie. Care a fost punctul de inspiraţie?
Unul dintre superiorii mei spunea o glumă despre faptul că orice designer are o singură idee măreaţă pe care vrea să o pună în practică pe un model, după care va ajunge director. Această idee o am încă din facultate, dar nu am putut s-o integrez pe niciun model până acum. Pe Insignia, acest element s-a potrivit însă excelent şi de asemenea şi pe Astra vine foarte bine, şi iată am ajuns Director.
Care a fost partea cea mai dificilă în a desena noul Opel Astra?
Partea cea mai dificilă a proiectului Astra a fost să aibă acelaşi ADN cu Insignia, dar să nu fie Insignia. De fapt, vorbim de o imagine de marcă la care se aliniază noul Astra şi nu neapărat de o replicare fidelă a elementelor de pe Insignia.