Sint insa concurate cu succes de cele cu M6 Cabrio, chiar daca masina pare sa fi avut un rol secundar. Decolteul Nicoletei atrage privirile ca un magnet, la fel cum pavilionul textil de pe acest M6 atrage atentia ca pretul a mai urcat. 4.080 de euro dai in plus ca sa o poti avea, ceea ce duce pretul total la 103.980 de euro, o suma deloc neglijabila. Este intr-adevar un pret premium, fapt ce ar putea determina o serie de potentiali cumparatori sa se orienteze catre M5, la fel de potent si mult mai ieftin. Sau chiar catre noul M3, programat sa apara in curind. Are totusi M6 sanse? BMW zice ca da. Conform cercetarilor efectuate de compania germana, exista o clientela cu o virsta medie de 45 de ani si cu venituri substantiale care va consuma cu drag M6 Cabrio, fara ca pretul sa puna vreo problema.
Pentru factura mai mare primesti cam aceleasi ingrediente: monstruosul V10 de 507 CP, jantele specifice de 19 inci, suspensia identica. Difera managementul electronic, modificat pentru a face fata cu brio celor 220 de kilograme in plus. Blestemul decapotabilelor rezida in rigiditatea structurala mai slaba, solutia la aceasta problema fiind ranforsarea. Astfel, pe linga greutatea senzuala a Nicoletei, M6 Cabrio va putea face fata si drumurilor denivelate fara sa tremure din toate incheieturile. Rigiditatea odata rezolvata, cele doua chintale in plus ridica alte probleme: greutatea, se stie, este inamicul numarul unu al dinamicii, iar un M nu poate fi decit o referinta in domeniu. Pentru ca acest statut sa ramina neschimbat, inginerii au recurs la o serie de fineturi, caracteristice “rachetelor” stantate cu M. Distributia maselor este perfecta (50:50), iar aportul diferentialului variabil M e nepretuit. Poate transfera pina la 100% din cuplul asternut pe asfalt unei singure roti, tractiunea fiind constant optima, indiferent de conditiile de aderenta. Dar degeaba ai tractiune, daca n-ai o directie pe masura. Unitatea Servotronic vine de pe Seria 6 Cabrio, dar este lipsita de functia Active Steering (de sorginte electronica), tocmai pentru ca feeling-ul sa ramina pur, nediluat in vreun fel.
Daca ne uitam pe fisa tehnica, vedem ca performantele n-au prea avut de suferit: 0-100 km/h in 4,8 secunde (¼0,2 secunde fata de coupe) si viteza maxima 250 km/h (limitata electronic). Adica M6 Cabrio este asemenea unui ghepard in plin salt care se loveste brusc de o adiere de vint. Cam asta ar fi diferenta si om sa fie pe picioarele sale cel care o va simti. Cine poate trai cu acest “compromis” va primi, in schimb, libertatea pe care doar un cabrio ti-o ofera, imbracata intr-o caroserie care-i face Nicoletei o concurenta acerba. Nici nu ma mira ca rochita cea scurta a disparut atit de repede…
La acest atac neasteptat, bolidul “de serviciu” raspunde cu un interior desavirsit. Scaunele sint confortabile, dar in acelasi timp te sprijina aidoma celor de curse, ergonomia este de prima clasa (asta daca nu iei in considerare modalitatea de manevrare a controversatului iDrive), pielea e speciala. Germanii au dezvoltat o varianta aparte a tapiteriei nobile, una care absoarbe mai putina caldura decit pielea clasica. Suna pompos si te astepti ca in realitate sa nu simti vreo diferenta notabila, dar Nicoleta a incalzit atmosfera peste masura, iar scaunele i-au facut fata fara nici o problema.
Am admirat, pret de citeva ceasuri, doua “feline” foarte diferite – un fel de ying-yang al starilor de spirit. Frumusetea sta in faptul ca fiecare se dovedeste capabila sa ia atitudinea celeilalte, alternanta sideranta a clipelor fierbinti cu unele pline de serenitate fiind garantata. Hai, ca viata-i frumoasa!