Al doilea concept prezentat de Giugiaro la
Salonul Auto Geneva
2011 este monovolumul Volkswagen Go!
Concept. O maşină care, de fapt, are aceeaşi platformă
tehnică precum celălalt concept,
coupe-ul Volkswagen Tex.
Faţă de
imaginile scăpate pe internet, nu avem noutăţi prea mari. La
fel ca în cazul lui Tex, se remarcă partea frontală
inedită, care se doreşte un fel de preview pentru viitoarele modele
Volkswagen – dar numai dacă feedback-ul publicului va fi
pozitiv.
Volkswagen Go! Concept este propunerea lui Giugiaro
pentru cei care pun accentul pe spiritul practic, dar au
nevoie de un pachet pe patru roţi care să se preteze la utilizarea
cotidiană, într-un trafic aglomerat. VW Go! are un gabarit
potrivit, maşina având o lungime de 3,99 metri şi o caroserie
înaltă.
De remarcat concepţia suprafeţei vitrate, cea laterală
mult mai mare decât la o maşină obişnuită, în timp ce
plafonul este şi el realizat din sticlă. Practic, una dintre
principalele caracteristici ale lui VW Go! este vizibilitatea
foarte bună, oglinzile laterale fiind înlocuite cu mini-camere de
filmat.
Cumulat cu un ampatament generos, de 2,7 metri,
interiorul lui Volkswagen Go! Concept oferă un spaţiu foarte bun
pentru pasageri, dar şi pentru bagajele lor, portbagajul
având 400 de litri. Portierele au o deschidere specifică mai
degrabă monovolumelor mari: uşile din faţă se deschid normal, iar
cele din spate sunt culisante, pentru a permite un acces cât mai
facil.
Universul interior al lui Volkswagen Go! Concept este suficient
de simplist şi mizează pe suprafeţe cât mai largi, oferind o
impresie de spaţiu excedentar. Indicaţiile sunt grupate în
două displayuri, unul la baza parbrizului, iar celălalt în dreapta
volanului. Consola sau tunelul central lipsesc, fiind
degajat un spaţiu mare sub bord. În laterale, imaginile de la
mini-camerele exterioare sunt afişate pe două displayuri generos
dimensionate.
Sistemul de propulsie pentru Volkswagen Go! Concept este total
electric, fiind vorba de sistemul Blue-e-motion, dezvoltat de VW.
Bateriile sunt plasate sub cele două rânduri de scaune, astfel
încât distribuţia maselor pe punţi este optimă: 58% pe faţă,
respectiv 42% pe spate. Autonomia maximă a maşinii se
cifrează la 240 km, o evoluţie faţă de
VW e-Up! Concept.
Rămâne de văzut în ce măsură va influenţa Volkswagen Go!
Concept by Giugiaro viitoarele modele Volkswagen.