Dacă indicativul lui Toyota
FT-CH vi se pare cunoscut, acest lucru se datorează lui Lexus LF-CH, concept
prezentat la Salonul Auto Frankfurt
2009. Concept pe baza căruia este conceput şi
FT-CH, care ar trebui să prefigureze un frăţior al celei
mai cunoscute maşini hibrid a momentului, Toyota Prius.
Indicativul „CH” provine de la „Compact Hybrid”,
conceptul fiind mai scurt cu 55 cm faţă de Prius, astfel că
lungimea totală a lui FT-CH ajunge la 3,88 metri, în timp
ce lăţimea are valoarea de 1,74 metri. Cu alte cuvinte, o maşină de
oraş foarte potrivită pentru aglomeraţiile urbane.
„8-bit Generation” se referă la
jocurile pe calculator ale anilor ’80, gen Nintendo sau Mario
Brothers – ceea ce înseamnă că echipa de designeri de la centrul
(ED2) din Franţa a dorit să obţină o maşină cu
un design cât mai simplu, dar, totodată, fun, inovativ şi atractiv
pentru publicul tânăr.
Drept dovadă stă mai ales concepţia interiorului, care oferă
foarte mult spaţiu, datorită aplicării unor idei pragmatice –
scaunele foarte subţiri sau eliminarea consolei centrale prin
gruparea comenzilor în spaţiul dintre scaunele faţă.
Toyota FT-CH rămâne doar la
stadiul de exerciţiu de design, un eventual model de serie nefiind
în planuri – şi asta deoarece o eventuală decizie de fabricare în
serie a unui model hibrid de mici dimensiuni va fi luată doar după
analizarea părerilor vizitatorilor standului Toyota la Detroit
2010.
Oricum, planurile Toyota sunt foarte ambiţioase, din
2012 constructorul japonez dorind să introducă în producţia de
serie mare maşini total electrice, iar din 2015 maşinile
cu tehnologie fuel cell. Deci un eventual model de serie bazat pe
Toyota FT-CH ar depăşi faza propulsiei hibride.