Conceptul ZOE Z.E. EMISII ZERO ŞI O CĂLĂTORIE ÎN DEPLINĂ
SIGURANŢĂ
Vehiculul concept Zoe Z.E. demonstrează că un vehicul 100%
electric, cu emisii zero, poate beneficia şi de un aspect elegant
şi atrăgător. Acest prototip este dotat cu tehnologii destinate
măririi autonomiei şi sporirii confortului la deplasare pentru toţi
ocupanţii.
Conceptul Zoe Z.E. este un vehicul compact, uşor adaptabil, ce
reprezintă o nouă modalitate de a călători.
O SOLUŢIE ECONOMICĂ ŞI ECOLOGICĂ
Conceptul Zoe Z.E. se adresează automobiliştilor care deţin mai
mult de un vehicul şi care îşi doresc o maşină compactă, adaptabilă
şi capabilă să le îndeplinească diversele nevoi cotidiene, cum ar
fi mersul la şcoală, la serviciu sau la cumpărături.
Conceptul Zoe Z.E. este un vehicul 100% electric, cu emisii zero,
care face posibilă deplasarea în condiţii ecologice, având un
impact cât mai mic asupra mediului.
DESIGN IMPECABIL
Conceptul Zoe Z.E. îşi invită ocupanţii să se bucure de avantaje
deja binecunoscute.
Folosind o tehnologie de vârf în domeniul vehiculelor electrice,
acest concept este dovada faptului că un vehicul cu emisii zero
poate avea, de asemenea, un design dinamic, deosebit, atrăgător,
care sugerează plăcerea de a conduce.
Aerodinamica are o influenţă semnificativă asupra performanţelor
unui vehicul cu emisii zero şi, în cazul proiectului conceptului
Zoe Z.E., eleganţa şi eficienţa au constituit preocupările
prioritare legate de design.
Conceptul Zoe Z.E. are o lungime de doar 4,10m şi este echipat cu
un motor electric de 70kW care generează un cuplu motor de 226Nm.
Este uşor de imaginat cum vehiculul îşi trasează, silenţios, drumul
prin trafic, în zonele aglomerate. Roţile de 21 inch şi panourile
mari ale caroseriei sunt elemente de robusteţe care îi fac pe cei
patru ocupanţi să se simtă în siguranţă la deplasarea în zone
extraurbane.
În partea din spate, un spoiler retractabil se activează la viteze
mai mari de 90kph pentru a contribui la eficienţa aerodinamică a
conceptului Zoe Z.E.. Acest spoiler echipat cu LED-uri are şi
funcţie de lumini de frână, la fel ca şi luminile integrate în
antena tip „aripioară de rechin” de pe pavilionul
vehiculului.
Designul exterior al conceptului Zoe Z.E. încorporează tehnologii
menite să sublinieze calităţile sale de vehicul cu „emisii
zero”:
UN HABITACLU CONCEPUT SĂ PROFITE LA MAXIM DE
SILENŢIOZITATEA LA DEPLASARE
Forma pernelor scaunelor din faţă se aseamănă unei pietricele
asimetrice, în timp ce spătarele sunt fixate de pavilion. Scaunele
din spate pot fi pliate pentru mărirea capacităţii de
depozitare.
Tabloul de bord contribuie la senzaţia de armonie a habitaclului.
Acesta este acoperit de o membrană inteligentă, cu aspect mineral,
care activează diferite comenzi la cea mai uşoară atingere.
Ecranul lat TFT (Thin Film Transistor) este adăpostit de o sferă
de sticlă. Acesta reprezintă punctul central de afişare a
informaţiilor pentru conceptul Zoe Z.E.: datele de navigaţie,
indicatorul nivelului bateriei, kilometrii de autonomie rămaşi şi
conţine, de asemenea, o paletă de opţiuni privind iluminarea în
diverse culori pentru personalizarea ambianţei. Modul de iluminare
poate fi, de asemenea, selectat automat, prin intermediul unui
senzor din scaunul şoferului, care stabileşte tonul luminii în
funcţie de culoarea hainelor acestuia.
Informaţiile sunt prezentate de un avatar care apare pe ecranul
TFT, creând legătura dintre şofer şi tehnologie prin mesaje scurte.
Avatarul poate fi personalizat (poate fi de sex masculin sau
feminin, poate fi descărcat de pe Internet) şi oferă informaţii
despre condiţiile din trafic, traseu şi autonomia rămasă. Poate
indica, de asemenea, punctele cele mai apropiate de încărcare a
bateriei. Această metodă de „umanizare” a tehnologiei o face mai
accesibilă şi creează o relaţie cu şoferul, pentru a asigura o
călătorie cât mai plăcută.
Cardul „mâini libere” poate fi, de asemenea, personalizat, prin
montarea chip-ului pe un un obiect la alegerea şoferului, în
vederea pornirii automate şi a încuierii automate a uşilor.
În sfârşit, sistemul de control al temperaturii are şi alte funcţii
pe lângă cea de reglare a temperaturii. Acesta sporeşte confortul
călătoriei, prin sistemul inovator cu trei funcţii:
Acest sistem cu trei funcţii a fost dezvoltat în colaborare cu
Biotherm®, marcă dermatologică a departamentului de produse de lux
L’Oréal.
După o călătorie efectuată cu vehiculul concept Zoe Z.E., ocupanţii
se vor simţi mai relaxaţi, ca după un tratament „spa”.
TREI MODALITĂŢI DE ÎNCĂRCARE A BATERIEI
Şoferul are trei opţiuni pentru reîncărcarea bateriei:
Poate
că pentru noi numele lui Renault ZOE E.Z. Concept este
amuzant (vă amintiţi celebra replică din „O scrisoare
pierdută” de Caragiale, „Zoe, Zoe, fii bărbată!”), însă pentru
producătorul francez este, practic, un angajament că, începând din
2011, vom vedea astfel de maşini, mai mult sau mai puţin
asemănătoare, pe şosele.
Cu dimensiuni foarte compacte şi un design monolitic,
ZOE E.Z. Concept apelează la un motor electric de 70 kW (95
CP) şi 226 Nm, bateriile litiu-ion conferindu-i maşinii o
autonomie de până la 160 km. Dacă vă întrebaţi ce aduce nou acest
concept faţă de fraţii săi, să remarcăm faptul că ZOE pune un
accent mult mai mare pe stilul exterior.
Designul
său, pe care creatorii îl numesc „impecabil”, ne aduce în faţa
ochilor o maşină foarte aerodinamică şi dinamică. Având o lungime
de 4,1 metri, maşina este compactă, oferind, totuşi, loc
pentru 4 pasageri în condiţii optime de confort. Jantele
de 21″ îi conferă o agresivitate subtilă, în concordanţă cu
suprafeţele mari.
În interior, accesul se face prin intermediul a două
portiere uriaşe, de fiecare parte a caroseriei. Ambianţa
interioară este total atipică, scaunele fiind asimetrice, iar
tabloul de bord redus la minimul necesar. Punctul central este
ecranul tactil, adăpostit într-o sferă de sticlă, informaţiile
fiind prezentate de un avatar personalizabil – practic o încercare
de „umanizare” a tehnologiei.
O tehnologie care mai presupune un sistem de aer
condiţionat cu funcţii inedite, precum cea de hidratare
sau detoxifiere, dar şi diodele cu LED-uri de pe caroserie sau
panourile solare de pe acoperiş.
Mai multe detalii,
pe pagina următoare.
MOTOR
|
||
Tip
|
Electric
|
|
Tip transmisie
|
Transmisie directă cu inversoare mers
înainte/înapoi |
|
Puterea maximă CEE (kW/cp)
|
70/95
|
|
Cuplul maxim CEE (Nm)
|
225
|
|
BATERIE
|
||
Tip
|
Litiu-ion
|
|
Autonomie
|
160km
|
|
DIRECŢIA ŞI
FRÂNELE |
||
Servodirecţie
|
Servodirecţie variabilă asistată
electric |
|
Frână de mână
|
Electrică
|
|
DIMENSIUNI
|
||
Jante (inch)
|
21
|
|
Lungime (mm)
|
4.100
|
|
Lăţime (mm)
|
1.840
|
|
Înălţime (mm)
|
1.516
|
|
Ampatament (mm)
|
2.605
|
|
Ecartament faţă/spate (mm)
|
1.626/1.626
|
|
Consolă faţă/spate (mm)
|
747/719
|
|
Greutate fără încărcătură (kg)
|
1.400
|
|
Pneuri
|
185/55 R21
|
|
Volum portbagaj (dm3
VDA)… |
între 150 şi 500…
|
|
…cu 4/3/2 ocupanţi
|
…150/325/500
|
|
PERFORMANŢE
|
||
Coeficient aerodinamic (CdA)
|
0,25
|
|
Viteză maximă (kph)
|
140
|