Şi e bine că nu are nici o legătură cu modelele de serie, pentru că dacă Avantime şi VelSatis au avut un succes limitat, Ondelios ar fi fost bun doar ca maşină de expoziţie. Dar ne puteţi contrazice daca vreţi. "Ondelios este inspirat mai degrabă de mişcare decât de viteză şi e un nou răspuns chemării către drumul liber", a declarat Patrick Le Quement, directorul de design Renault. Un raspuns la fel de complicat precum designul conceptului.
Renault Ondelios are o lungime de 4,8 metri, este înalt de 1,6 metri şi reprezintă o viziune a constructorului francez cu privire la un model high-end cu inspiraţii din lumea aeronautică. Echipat cu două uşi imense de tip pescăruş, prototipul beneficiază de trei rânduri de scaune, un interior extrem de futurist şi un set de echipamente multimedia Samsung portabile pentru fiecare pasager al maşinii.
Dacă şansele ca liniile acestui concept să se regăsească pe un model viitor Renault sunt slabe, nu acelaşi lucru putem spune despre trenul de rulare, care pare mult mai actual. Este vorba de un propulsor 2.0 dCi de 205 CP ajutat de două motoare electrice de 20 kW să accelereze imensa maşină de la 0 la 100 km/h în 7,8 secunde. Asta în condiţiile în care consumul mediu este de doar 4,5 litri la fiecare sută de km, emisiile de CO2 fiind şi ele reduse pentru un model de acest gabarit: 120 g CO2 pe km.
Cine e totuşi extaziat de modul în care arată acest model, poate să viziteze Salonul Auto de la Paris, acolo unde prototipul va fi expus în premieră.
VEZI TOATE ANUNTURILE RENAULT.