Dimensiunile conceptului Kangoo Z.E. (lungime de 3,95m, înălţime
de 1,85m) îi asigură agilitatea şi manevrabilitatea în zonele
urbane şi suburbane. Cuplul motor maxim (226Nm) este disponibil
într-un timp foarte scurt, asigurând o accelerare rapidă în zonele
aglomerate. Designul vehiculului concept Kangoo Z.E. a fost
realizat luându-se în considerare calitatea de vehicul electric a
acestuia, punându-se accent pe reducerea consumului de energie fără
a se pierde însă din vedere nevoia de finisaje moderne pentru
asigurarea confortului.
Utilizarea de vopsea ce reflectă căldura şi de panouri mari de
caroserie reduce fluctuaţiile de temperatură. Într-adevăr,
caroseria funcţionează similar unui termos şi cuprinde două panouri
izolante cu un strat de aer între ele. Aerul, care continuă să fie
cel mai eficient izolator cunoscut până în prezent, moderează
diferenţele de temperatură dintre exteriorul şi interiorul maşinii.
Izolaţia termică este optimizată prin tratamentul special al
suprafeţelor vitrate, ceea ce înseamnă că sistemele de control al
temperaturii şi de încălzire, care consumă foarte multă energie,
sunt utilizate într-o măsură mai mică.Panourile solare amplasate pe
pavilion alimentează un sistem de reglare a temperaturii la
interiorul maşinii. Menţinerea răcirii habitaclului necesită în
general un consum ridicat de energie, dar acest sistem permite
păstrarea unei temperaturi plăcute chiar şi atunci când maşina este
oprită sau parcată, nefiind nevoie să daţi sistemul de control al
temperaturii la maxim atunci când intraţi în maşină într-o zi
foarte călduroasă.
Sistemele de încălzire şi control al temperaturii au fost concepute
pentru a se obţine un raport optim între randament şi consum. De
exemplu, impresia de căldură este resimţită în special de faţă şi
mâini. De aceea, dacă temperatura din habitaclu este, să zicem, de
15°C, căldura va fi direcţionată cât mai aproape de aceste zone mai
sensibile (sub forma unui volan cu funcţie de încălzire, de
exemplu), pentru a asigura confortul şoferului folosind mai puţină
energie electrică.
Oglinzile exterioare convenţionale au fost înlocuite de camere cu
formă aerodinamică şi consum redus de energie, care sunt alimentate
de panourile solare montate pe pavilion. Aceste camere oferă o
vizibilitate generală îmbunătăţită, care este utilă în special la
efectuarea de manevre. Jantele pline din aliaj de aluminiu sunt, de
asemenea, mai aerodinamice, în timp ce farurile sunt pe bază de
diode electroluminiscente (LED-uri), care sunt mai durabile şi
consumă mai puţină energie. Vehiculul concept Kangoo Z.E.
înlesneşte comunicarea cu şoferul pentru ca acesta să poată profita
din plin de tehnologia utilizată. Un exemplu este reprezentat de
aprinderea siglelor atunci când ocupanţii se apropie de
vehicul.
Vehiculul este echipat şi cu bare de protecţie uşor deformabile,
din gel poliuretanic, care absorb energia de impact în cazul
coliziunilor uşoare, oferind protecţie atât utilizatorilor
vehiculului, cât şi pietonilor. Un sistem de afişaj linear pe
partea exterioară a uşii indică autonomia rămasă înainte chiar ca
şoferul să intre în maşină. Acest sistem luminos este similar cu
cel care indică nivelul bateriei la un telefon mobil. Interfeţele
inovatoare ale sistemului de navigaţie contribuie, de asemenea, la
gestionarea inteligentă a nevoilor energetice ale vehiculului.
Ideea constă în simplificarea traseelor în vederea consumării unei
cantităţi cât mai mici de energie. Interfeţele om-maşină (Man
Machine Interfaces – MMI) din interiorul vehiculului au fost
concepute pentru a oferi informaţii privind localizarea celei mai
apropiate parcări sau staţii de încărcare, în funcţie de kilometrii
de autonomie rămaşi. Astfel, maşina avertizează, calculează, şi, în
plus, anticipează.
Informaţiile sunt comunicate şoferului prin intermediul unui
telefon celular încorporat în tabloul de bord. Folosirea acestui
telefon celular pentru funcţia de navigaţie elimină nevoia de
utilizare a unui computer de bord care consumă multă energie.
Şi tabloul de bord este împărţit în unităţi funcţionale
distincte care includ:
• un ecran cu format nou, minimalist, care prezintă date specifice
motorului electric;
• o telecomandă amplasată între scaune, care încorporează un
touchpad pentru facilitarea introducerii datelor.
Conceptul Kangoo Z.E. reprezintă un precursor al vehiculelor
utilitare electrice Renault din viitorul apropiat, vehicule uşor de
utilizat, practice şi eficiente.
Şoferul are două opţiuni pentru reîncărcarea bateriei:
– Încărcarea standard: durează între patru şi opt ore şi se
realizează cu ajutorul unei prize situate la exteriorul
vehiculului.
– Încărcarea rapidă: în 20 de minute, folosind aceeaşi priză, la
staţii de încărcare speciale.
DATE TEHNICE |
|
Motor |
Electric |
Puterea maximă CEE (kW/cp) |
70/95 |
Număr maxim de turaţii (rpm) |
12.000 |
Cuplul maxim CEE (Nm) |
226 |
Transmisie |
Electrică |
Baterii |
Litiu-ion |
Pneuri |
245/35 R21 |
DIMENSIUNI |
|
Lungime (mm) |
3.945 |
Lăţime (mm) |
1.856 |
Înălţime fără încărcătură (mm) |
1.748 |
Înălţime cu hayonul deschis (mm) |
1.902 |
Ampatament (mm) |
2,406 |
Ecartament faţă/spate (mm) |
1.572/1.572 |
Consolă faţă/spate (mm) |
794/745 |
Greutate (kg) |
1.520 |
PERFORMANŢE |
|
Autonomie (km) |
160 |
Viteză maximă (kph) limitată electronic |
130 |
PARTENERI |
|
Caroserie |
D 3 |
Pneuri Pilot Sport PS2 |
Michelin |
Telefon celular Samsung F480 pentru asigurarea comunicării cu |
Samsung |
Conceptul
Renault Kangoo Z.E. se bazează pe modelul Renault
Kangoo şi permite deplasarea în condiţii de emisii zero a
şoferilor profesionişti. Este echipat cu un motor electric de 70 kW
ce generează un cuplu motor de 226 Nm şi foloseşte
o baterie litiu-ion. Consumul de energie este minimalizat nu numai
datorită atenţiei deosebite acordate designului general, ci şi
soluţiilor de optimizare a consumului, care nu au afectat în niciun
mod standardul înalt de confort.
Renault Kangoo Z.E. Concept este dotat cu numeroase funcţii de
prezentare a informaţiilor, fiind astfel deosebit de uşor
de utilizat, eficient şi interactiv.
Mai multe detalii,
pe pagina următoare.