Renault Fluence Zero Emissions Concept la Frankfurt 2009

Autor: Cosmin Iordache 15 sept. 2009 Concepte auto

Conceptul FLUENCE Z.E. – O MAŞINĂ DE FAMILIE ELECTRICĂ
ATRĂGĂTOARE ŞI SPAŢIOASĂ

  • Conceptul Fluence Z.E. ilustrează intenţia Renault de a produce
    o gamă de vehicule cu emisii zero care să îndeplinească nevoile
    tuturor tipurilor de clienţi. Acest vehicul concept este o maşină
    de familie veritabilă care demonstrează că designul atrăgător,
    confortul şi spaţiul generos sunt compatibile cu respectul pentru
    mediu.
  • Conceptul Fluence Z.E. este o maşină 100% electrică cu o
    autonomie de 160km. Bateria poate fi încărcată prin trei metode:
    încărcarea standard (între patru şi opt ore), încărcarea rapidă (20
    de minute) sau o soluţie imediată (trei minute), sub forma
    sistemului exclusiv de schimbare rapidă a bateriei
    „Quickdrop”.
  • Conceptul Fluence Z.E. prefaţează apariţia noii versiuni
    electrice Fluence şi reprezintă o soluţie pentru motorizarea cu
    emisii zero pentru viitorul apropiat.

UN TATĂ DE FAMILIE ÎN CĂUTAREA UNEI MAŞINI DE FAMILIE
ECOLOGICE

Nu trebuie să fiţi tânăr, bogat, necăsătorit, în pas cu moda sau să
locuiţi la oraş pentru a conduce un vehicul electric. Renault a
dovedit acest lucru, prin crearea conceptului Fluence Z.E., o
maşină destinată tatălui de familie care posedă un singur vehicul
şi care îl utilizează pentru a se deplasa la birou, dar şi pentru
a-şi duce soţia şi copiii la ţară în week-end. Prin urmare, maşina
este într-o anumită măsură un simbol al statutului, dar pune, de
asemenea, la dispoziţie suficient spaţiu interior pentru a
funcţiona ca o maşină de familie confortabilă. Proprietarul este
preocupat de protecţia mediului, dar doreşte să îşi păstreze stilul
de viaţă şi obiceiurile, fără a se simţi vinovat pentru
aceasta.

Conceptul Z.E. Fluence satisface această nevoie. Această maşină
de familie ecologică şi care subliniază în acelaşi timp statutul
are o autonomie de 160km. Bateria poate fi încărcată folosind una
dintre metodele deja expuse, inclusiv opţiunea de schimbare
ultrarapidă a bateriei, care durează mai puţin de trei minute.
Conceptul Fluence Z.E. permite, de asemenea, şoferului să
călătorească fără griji atât în zone urbane şi rurale, cât şi pe
autostradă.

MIJLOACE DE DEPLASARE ELECTRICE COMBINATE CU
PASIUNE

Elementele de design ale conceptului Fluence Z.E. combină limbajul
plăcerii de a conduce cu semnătura vizuală a gamei Renault de
vehicule electrice.

Conceptul Fluence Z.E. posedă linii dinamice, evidenţiate de o
linie specifică fluidă ce parcurge spaţiul dintre faruri şi
profilul caroseriei. Are o lungime de 4.820mm, un ecartament larg
de 1.672mm, este bine proporţionat şi degajă eleganţă.

Identitatea de vehicul electric este ilustrată de aspectul
tubulaturii de răcire, ale cărei aripioare amintesc de suprafeţele
de transfer al căldurii, iar această temă se regăseşte sub diverse
forme în designul farurilor şi al capotei motorului. Celulele
fotovoltaice amplasate pe pavilionul panoramic, tabloul de bord şi
tableta spate formează un model geometric care se transferă şi
grilei vehiculului şi tapiţeriei scaunelor.

Faptul ca Fluence Z.E. aparţine în mod evident familiei Renault
de vehicule electrice este ilustrat de:
– culoarea Atmosphere Blue a caroseriei,
– semnătura luminoasă de culoare albastră specifică, din partea
inferioară, curbată, a caroseriei;
– prezenţa LED-urilor atât în partea din faţă, cât şi în cea din
spate;
– designul farurilor;
– spaţiul din spatele siglei de pe capotă.

Farurile dau aceeaşi impresie de fluiditate sugerată de liniile şi
de culoarea vehiculului. Acestea reprezintă însă şi o
caracteristică specifică înaltei tehnologii: sub „pleoapele”
formate de indicatoare, farurile emit raze precise şi puternice,
lumina fiind concentrată într-un singur fascicul printr-un sistem
de prisme.

Acest vehicul, simbol al statutului, dispune de finisaj cromat
pentru linia centrală şi grilă, precum şi de roţi impresionante de
21 inch. Capacele roţilor, din policarbonat de culoare albastră,
creează, împreună cu jantele din aluminiu, o formă spiralată care
permite trecerea aerului şi optimizează eficienţa
aerodinamică.

LUX, ARMONIE ŞI… EFICIENŢĂ ENERGETICĂ

Habitaclul primitor şi rafinat al conceptului Fluence Z.E. se
bazează pe combinaţia de curbe fluide, utilizarea de materiale moi
şi elastice, şi culori diferite. Cele patru scaune adânci,
confortabile, sunt îmbrăcate în tapiţerie din piele. Pe planşeu
este montat un covoraş din gel translucid de culoare albastru
deschis, în timp ce pedalele de acceleraţie şi frână sunt, de
asemenea, acoperite cu gel pentru o senzaţie sporită de confort. La
deschiderea uşilor, luminile de curtoazie reamintesc de semnătura
de culoare albastră a gamei de vehicule electrice Renault.

Tehnologia utilizată pentru tabloul de bord este sofisticată şi
intuitivă. Un ecran TFT sensibil la atingere afişează informaţii
multimedia şi date referitoare la călătorie, precum funcţia de
navigaţie şi localizarea celei mai apropiate staţii „Quickdrop”.
Afişajul indică, de asemenea, date specifice vehiculelor electrice,
precum informaţii privind autonomia, de exemplu.

Consola centrală încorporează două cotiere mobile şi formează un
arc fluid, orientat spre partea din spate. În faţă, cotiera
frontală centrală integrată include butonul stop/start, comenzile
pentru sistemul de aer condiţionat şi pentru volum, precum şi noul
telefon cu ecran sensibil la atingere Samsung Jet. Acest telefon
include funcţia „mâini libere” şi permite, de asemenea, ocupanţilor
să asculte muzică sau să vizioneze un film pe ecranele încorporate
în spătarele scaunelor din faţă. Cotiera centrală din spate
încorporează comenzi pentru controlul temperaturii şi pentru volum,
plus un alt telefon Samsung Jet şi două telecomenzi pentru cele
două ecrane.

S-a acordat o deosebită atenţie şi designului panourilor uşilor:
mânerele uşilor reiau forma rotundă a consolei centrale, iar
comenzile pentru geamurile electrice sunt încastrate în suprafaţa
portierelor. Ecranul pentru camerele retrovizoare este integrat
discret, dar eficient.

Conceptul Fluence Z.E. nu protejează mediul doar pentru că este
alimentat cu energie electrică. Întregul vehicul a fost conceput cu
scopul de a optimiza folosirea energiei:
– celulele fotovoltaice acoperă o parte din necesarul de energie
al maşinii, completând astfel energia furnizată de baterie;
– farurile utilizează diode electroluminiscente de înaltă
performanţă care oferă un raport excelent eficienţă-consum;
– sistemul de control al temperaturii în trei zone permite
ocupanţilor să efectueze setările dorite pentru cele două scaune
din faţă şi pentru scaunele din spate; aeratoarele prezintă un cod
dinamic de lumini, cea de culoare albastră reprezentând trecerea de
aer rece, iar cea de culoare roşie, trecerea de aer cald;
– aerodinamica maşinii a fost optimizată cu meticulozitate,
printre măsuri numărându-se includerea de oglinzi retrovizoare
aerodinamice cu camere integrate, închiderea completă a părţii
inferioare a vehiculului, care încorporează un difuzor în partea
posterioară, jante de formă spiralată;
– conceptul Fluence Z.E. este echipat cu pneuri Michelin cu
rezistenţă scăzută la rulare.

Fluence Z.E. este propulsat exclusiv de un motor electric amplasat
în apropierea punţii faţă, alimentat de o baterie litiu-ion
poziţionată între scaunele din spate şi portbagaj. Designerii şi
inginerii Renault au colaborat îndeaproape pentru a dezvolta un
vehicul sigur şi practic, care să fie echipat cu o baterie
suficient de mare pentru a asigura o autonomie convenabilă (160km)
şi să ofere, în acelaşi timp, suficient spaţiu de depozitare pentru
a corespunde nevoilor unei familii active (327dm3).

TREI MODALITĂŢI DE ÎNCĂRCARE A BATERIEI

Şoferul are trei opţiuni pentru reîncărcarea bateriei:

  • Încărcarea standard: durează între patru şi opt ore şi se
    realizează cu ajutorul unei prize situate la exteriorul
    vehiculului.
  • Încărcarea rapidă: în 20 de minute, utilizând aceeaşi priză, la
    puncte de alimentare speciale.
  • Sistemul exclusiv „Quickdrop”: durează trei minute şi constă în
    înlocuirea rapidă a bateriei la o staţie de schimbare a
    bateriilor.

Conceptul Fluence Z.E. prefaţează apariţia noii versiuni
electrice Fluence şi reprezintă o soluţie pentru motorizarea în
condiţii de emisii zero pentru viitorul apropiat.


Ştim că
Renault Fluence
este înlocuitorul lui Renault Megane Sedan, cea
mai comercializată berlină de import din România, dar iată că acest
model mai face un pas într-o direcţie importantă, cea a
electricităţii.

Astfel împrumutând (cel mai probabil) tehnologia de la

Nissan Leaf EV
, Fluence Zero Emission se bazează exclusiv pe
puterea curentului electric
. Omologul de la Nissan se
bazează pe un motor electric ce dezvoltă 109 CP şi un cuplu de 280
Nm, hrănit de două baterii care se încarcă direct de la priză.

Renault Fluence E.Z. Concept, prezentat în premieră absolută la
Frankfurt 2009, are o autonomie de 160 km, iar bateria
poate fi încărcată prin trei metode
: standard (între 4 şi
8 ore), rapidă (în 20 de minute) şi soluţia imediată „Quickdrop”,
prin care bateria este schimbată.

Carlos Ghosn a declarat mai demult că, în viitorul
deceniu, 10% din piaţă va reveni modelelor electrice
şi că
Renault va reacţiona la această tendinţă cât mai repede.

Mai multe detalii,
în pagina
următoare
.

MOTOR
Tip
Electric
Tip transmisie
Transmisie directă cu inversor mers
înainte/înapoi
Puterea maximă CEE (kW/cp)
70/95
Cuplul maxim CEE (Nm)
226
BATERIE
Tip
Litiu-ion
Autonomie (km)
160
DIRECŢIE
Servodirecţie
Servodirecţie variabilă asistată
electric
DIMENSIUNI
Jante (inch)
21
Lungime (mm)
4.820
Lăţime (mm)
1.882
Înălţime (mm)
1.520
Ampatament (mm)
2.696
Ecartament faţă/spate (mm)
1.672/1.672
Consolă faţă/spate (mm)
996/1.135
Greutate fără încărcătură (kg)
1.600
Pneuri
175/55 R21
Volum portbagaj (dm3
VDA)
327
PARTENERI
Caroserie
Protostyle
Pneuri
Michelin
Etanşare
Rehau
LED-uri
Osram

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide