Mini Rocketman Concept la Geneva 2011

Autor: Oraan Mărculescu 25 feb. 2011 Concepte auto

Mini Rocketman
Concept la Geneva 2011
de pe tare.ro

S-ar părea că Mini se întoarce la origini prin conceptul
Mini Rocketman, care prefigurează o maşină cu un gabarit redus, în
spiritul modelului originar desenat de Sir Alec Issigonis
.
Totuşi, să nu credem că modelul de serie se va încadra la categoria
low-cost, deoarece Mini nu îşi propune să renunţe la imaginea
life-style.

Conceptul Mini Rocketman prefigureaza aparitia celui mai mic model Mini

Mini Rocketman are un stil foarte cunoscut,
imaginea de ansamblu integrându-l fără dubii în familia din ce în
ce mai mare a constructorului. Partea din faţă, cu cele două faruri
rotunde mari şi o grilă destul de impunătoare, putem spune că e
deja o carte suficientă.

Apoi avem un parbriz nu prea înclinat, cu montanţii faţă
vopsiţi în altă culoare decât caroseria
, lucru valabil şi
pentru marginea plafonului. Chiar şi oglinzile retrovizoare sunt
rotunjite şi vopsite diferit de caroserie, iar montanţii spate sunt
destul de drepti, suprafaţa vitrată laterală având o formă
geometrică simplistă.

Stilul lui Mini Rocketman este familiar, dar beneficiaza de idei de design inedite

În spate, marea modificare pe care o aduce acest concept ţine de
stopurile inedite – practic, vorbim de nişte baghete
modelate în exteriorul caroseriei
, într-o formă care
aminteşte de stopurile unui Mini de serie actual. Evacuarea este plasată
central, ca la un Mini Cooper S, iar hayonul… ei bine,
decuparea acestuia pare cam ciudată.

Şi asta deoarece accesul la portbagaj se face într-un mod
inedit: în partea superioară avem parte de un hayon aproape
convenţional, care „muşcă” suficient de mult din plafon, iar în
partea inferioară designerii au conceput un… sertar
.
Adică o mică platformă care culisează în afara caroseriei şi care
propune noi idei de depozitare a diverselor obiecte (cum ar fi
placa de snowbord).

Idei originale pentru accesul in interiorul lui Mini Rocketman Concept

Plafonul este realizat într-un mod original, amintind clar de
Marea Britanie prin liniile care stilizează, practic, drapelul
ţării de origine a lui Mini (de altfel, în istoria Mini au existat
destule modele speciale, cu plafonul vopsit în steagul Angliei).
În cazul lui Mini Rocketman, vorbim de un plafon din
sticlă, liniile „steagului” nefiind altceva decât baghete de tip
LED
, care îşi pot schimba culoarea.

O altă idee interesantă o reprezintă accesul în interiorul lui
Mini Rocketman: cele două portiere au o deschidere neconvenţională,
cu nişte „balamale” integrate în caroserie. Practic, portierele
putem spune că sunt realizate din două bucăţi, oferind un acces
mult mai facil în spaţiile restrânse. În plus, integrarea soluţiei
tehnice în designul general pare foarte reuşită.

Portiere lui Mini Rocketman au o modalitate interesanta de deschidere

Interiorul lui Mini Rocketman mizează pe un stil aproape
spartan, dar şi pe un design futurist.
Volanul este
simplist, iar informaţiile sunt grupate în imensul ecran cicular
din partea centrală a bordului, graţie sistemului deja cunoscut
Mini Connected. Consola este de dimensini
foarte reduse, iar la baza acesteia avem câteva spaţii de
depozitare minimaliste.

Însă interiorul reuşeşte să devină un univers foarte plăcut,
prin plasarea inteligentă a surselor de iluminare, Mini
Countryman beneficiind de o ambianţă coloristică diversă
,
aducând cu o mică discotecă pe patru roţi. La care mai adăugăm o
gamă interesantă de materiale de ultimă generaţie, începând de la
podeaua realizată integral din fibră de carbon până la tapiţeria
din piele specială şi finisările high-gloss.

Interiorul lui Mini Rocketman pare relativ spartan, dar beneficiază de o iluminare diversă

Dimensiunile lui Mini Rocketman sunt specifice unei
bubuline de oraş, maşina având o lungime de numai 3,42
metri
(cu 30 cm mai puţin decât un Mini One), iar lăţimea
totală, incluzând retrovizoarele, se cifrează la 1,9 metri, în timp
ce înălţimea conceptului este de 1,4 metri.

Deşi valoarea ampatamentului nu este dată, e clar că inginerii
au încercat să se descurce cât mai bine cu un spaţiu interior
restrâns. Iar soluţia a fost de a oferi 3+1 locuri, după o
reţetă deja aplicată şi de alţii
: scaunul pasagerului este
plasat mai în faţă, iar în spatele şoferului avem o strapontină,
folosită doar în cazuri de urgenţă, pentru copii.

Gabaritul restrans a lui Mini Rocketman a impus solutia cu 3 plus 1 locuri

Pentru că, în majoritatea cazurilor, doar şoferul şi pasagerul
din dreapta circulă cu maşina, cele două scaune împreună cu
toată planşa de bord pot culisa înapoi
, oferind un spaţiu
relaxant celor doi. Scaunele din spate se rabat şi eliberează un
spaţiu pentru bagaje suficient. Când este necesar transportul a
încă una sau chair două persoane, planşa de bord şi scaunele faţă
culisează înainte, iar Mini Countryman devine un vehicul suficient
de încăpător pentru 4 pasageri.

În privinţa sistemului de propulsie pentru Mini Rocketman,
oficialii s-au arătat zgârciţi cu detaliile, menţionând doar că e
vorba de un motor care îmbină performanţele cu un consum
foarte redus (anunţat la o valoare de numai 3 litri/100
km)
. Consumul este ajutat foarte mult de masa foarte
redusă a maşinii, graţie materialelor uşoare folosite în
construcţia caroseriei şi a subansamblelor.

Una peste alta, Mini Rocketman este o surpriză
interesantă la
Salonul Auto Geneva 2011, lăsând cale
deschisă speculaţiilor referitoare la modelul de serie pe care îl
prefigurează. Şi care va fi cel mai mic Mini din epoca modernă.

Mini Rocketman marchează o reîntoarcere la modelul originar, desenat de Alec Issigonis


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide