Cine a văzut
primele imagini cu Infiniti Etherea probabil şi-a pus
întrebarea cum ar putea japonezii să scoată un model de
serie care să arate la fel de complex precum acest concept
de la Geneva 2011. Totuşi, să nu
uităm că mai sunt 3 ani până în 2014, când un Infiniti de clasă
compactă va fi lansat pe piaţă, deci mai este loc de
modificări.
Într-un fel, ar fi păcat ca Etherea să nu se transpună în
realitate aşa cum arată. Maşina are un design sofisticat,
multe muchii şi linii fiind destul de complicate pentru un model de
serie. Interesantă soluţia suprafeţei vitrate foarte
generoase, parbrizul, plafonul şi luneta părând un întreg.
În schimb, partea laterală devine aproape ciudată, al
treilea geam lateral fiind plasat în faţa portierelor, nu
în spate, cum ne-au obişnuit maşinile convenţionale. Prin urmare,
profilarea montantului spate este foarte originală, potrivindu-se,
de altfel, cu deschiderea inversă a uşilor spate.
Mai trebuie remarcată puternica imagine de marcă pe care
o afişează Infiniti Etherea, elemente ale părţii frontale
regăsindu-se deja pe unele modele de serie. Oricum, oficialii
afirmă că viitorul model de serie de clasă compactă va prelua
neschimbate unele elemente, precum farurile sau stopurile, stilul
general urmând a se adresa tinerilor amatori de o maşină premium
compactă.
Infiniti Etherea oferă un univers interior gândit pentru
a oferi confort maxim pentru patru pasageri. Lipsa
montantului central asigură un acces foarte uşor într-un interior
conceput cu foarte mult bun gust. Ambianţa din habitaclu pare
gândită de un designer vestimentar, tonurile deschise şi calde
inspirând atât spaţiu, cât şi lux.
Comenzile sunt foarte puţine, fiind grupate
logic: volanul şi indicatoarele de bord, displayul central
de la baza parbrizului, displayul tactil din centrul consolei şi
zona dintre scaune, pentru schimbător, frâna de mână sau butonul de
pornire al motorului. Chiar şi iluminarea difuz-albastră contribuie
la impresia de lux şi calm a interiorului.
În ce priveşte sistemul de propulsie folosit, este vorba
despre cel hibrid cunoscut de pe modelul
Infiniti M35h. Astfel, avem un motor pe benzină de 2,5
litri, dotat cu compresor mecanic şi dezvoltând 245 CP, asociat cu
un motor electric. Acesta este conceput pentru a intra în funcţiune
în cea mai mare parte a timpului, pentru emisii cât mai scăzute de
CO2, dar poate fi folosit şi pentru un surplus de putere la
acceleraţiile în forţă.