Chrysler 300C are un frate mai mic, şi nu numai că lasă deoparte atitudinea "Cosa nostra" a fratelui mai mare, dar este şi mai blând cu mediul, având o motorizare hibridă. Modelul dezvoltă 194 CP datorită propulsorului pe benzină, dar unitatea electrică îi conferă un plus de putere de 74 CP şi o autonomie crescută. Cei de la Chrysler susţin că autonomia garantată de baterii este de 65 km, adică destul pentru un periplu urban. Acest concept va ajunge în versiunea de serie cel mai devreme în 2011
Cadillac surprinde asistenţa, cu un model destul de atipic pentru specificul mărcii, un coupe cu un numele la fel de inedit Cadillac Converj. În ultima vreme Cadillac se pare că ţine pasul cu timpurile şi face SUV-uri compacte, vezi Cadillac SRX, şi modele mai mici şi mai sportive. Converj nu este doar spectaculos prin prisma designului care îi vine ca o mănuşă, ci şi hibrid, fiind animat de un sistem de propulsie preluat de la Chevrolet Volt, ce colaborează cu un motor cu ardere internă. Sistemul, denumit Voltec, asigură o autonomie de 65 de km, fără un strop de combustibil şi mai bine 1.000 km în configuraţia hibridă. Inedit este faptul că motorul electric animă trenul de rulare, motorul pe benzină acţionând doar ca un generator.
Locul 3 – Volkswagen BlueSport Concept
Un roadster Volkswagen? Da, într-adevăr VW prezintă la Detroit 2009 un concept ce prefigurează un roadster de mici dimensiuni şi cu un consum la fel de mic, promovând avantajele miraculoase ale motorinei, după cum îi spune şi denumirea BlueSport. Sub capotă se va afla un common-rail de 2,0 litri şi 180 CP, cuplat la o cutie automată DSG cu şase rapoarte. Dimensiunile compacte şi motorizarea Diesel puternică, îl fac destul de rapid, putând atinge 100 km/h în doar 6,6 secunde. Motorul va fi amplasat în partea posterioară şi cel mai probabil platforma va fi preluată de la Porsche Boxster.
S-au dus vremurile când modelele Volvo păreau desenate numai cu ajutorul echerului, conceptul Volvo S60 arată că maşinile suedeze pot avea şi forme feline. Conceptul este spectaculos şi figurează o siluetă a la coupe-uri cu patru uşi. Să sperăm că artificiile, foarte plăcute ochiului, ale modelului nu se vor pierde pe drumul spre producţia pe bandă rulantă. Prin acest concept putem trage concluzia că Volvo se gândeşte serios la întinerirea gamei şi la disocierea de imaginea sobră.
Locul 1 – Audi Sportback Concept
Coupe-urile cu patru uşi sunt printre cele mai aspectuoase modele din gama constructorilor, iar creaţia Audi nu poate fi decât recompensată decât cu titlul neoficial de "Cel mai spectaculos concept la Salonul de la Detroit". Acesta va prefigura fidel modelul A7 şi va fi un coupe în patru uşi de mari dimensiuni:4,95 metri lungime, 1,93 metri lăţime şi 1,4 metri înălţime. Silueta lui Audi Sportback Concept este atât fluidă, cât şi sportivă, păstrând identitatea maşinilor Audi din ultimii ani.
Dacă noi am ales cele mai spectaculoase concepte prezente la Salonul de la Detroit, vă lăsăm pe voi să votaţi în secţiunea Sondaj, care este cel mai important model de serie lansat la Detroit 2009
Dacă Toyota se pricepe aşa de bine la hibrizi, de ce să nu profite şi Lexus de acest know-how? Exact aşa au gândit responsabilii de la divizia de lux şi au creat Lexus HS250h, un exponat la graniţa dintre concept şi model de serie, care aduce foarte mult cu noul Toyota Avensis. Modelul se declară ECO atât prin prisma motorizării, cât mai ales a materialelor utilizate, interiorul fiind creat din fibre vegetale, biodegradabile.
Totul a început cu Kia Soul, un model atipic pentru coreeni, dar scos în evidenţă prin identitatea tinerească şi prin promovarea agresivă. Kia Soulster nu este altceva decât o variaţie pe aceeaşi temă, creditată cu puţine şanse de a ajunge în producţia de serie, dar care îşi face de minune treaba, adică să readucă în atenţia publicului american Kia Soul. Şi pentru că americanii sunt mari admiratori de modele pick-up, se prezintă exact sub această caroserie, pentru un impact crescut.
Renault Megane este un model de care, cu siguranţă, nu au auzit prea mulţi americani. Totuşi, pe cei de la Lincoln acesta i-a inspirat şi au creat un concept care se încadrează în limitele clasei compacte din Europa şi împrumută forma modelului franţuzesc, cu fundul puternic bombat. De asemenea, acest model foloseşte un motor cu 4 cilindri de 1,6 litri supraalimentat de tip Ecoboost ce este capabil de 180 CP, de asemenea foarte european. Rămâne de văzut dacă Lincoln va schimba radical macazul şi se va profila pe modele de clasă mică, sau doar acest concept se va prăfui în lista de aşteptare.
Locul 7 – Subaru Legacy Concept
Subaru merge pe o linie foarte agresivă pentru sedanul familist, încercând să iasă în evidenţă. Acest concept, în afară de rolul de a prefaţa viitoarea generaţie, aniversează şi 20 de ani de la introducerea acestui sedan în gama Subaru. Modelul de serie va apărea probabil după 2010 şi va pune în evidenţă motorizarea boxer diesel. În acest model Subaru îşi pune destule speranţe de relansare în segmentul mediu şi de trecere de criză.
Locul 6 – Chevrolet Spark Concept
Acest concept va fi urmaşul lui Chevrolet Spark, adică strănepotul lui Daewoo Matiz. Deci putem spune că Chevrolet schimba radical placa în clasa mică, trecând de la o imagine candidă la una dură şi se va baza pe platforma tehnică a fraţilor Opel Agila / Suzuki Splash. Iar dacă aşa va arăta şi modelul de serie acest model nu se va mai adresa doar doamnelor şi domnişoarelor…..şi taximetriştilor. Motorizarea de bază va fi un 1,2 litri în patru cilindri, care va avea şi o versiune cu turbo.