Deşi germanii au prezentat noul concept de propulsie
total electrică Volkswagen Golf blue-e-motion pe caroseria
unui
Golf 6, tehnologia va fi propusă, în producţie
de serie mare, pe
viitorul VW Golf 7, începând cu anul 2013.
Motorul electric dezvoltă o putere maximă de 85 kW (115
CP), la nivelul motorizării diesel 1,6 TDI. Însă cuplul
motor maxim este mai mare, de 270 Nm, obţinuţi practic instantaneu.
Motorul este alimentat de la un pachet de baterii litiu-ion,
plasate în tunelul central, sub bancheta spate şi în portbagaj,
astfel încât capacitatea utilă a acestuia se reduce de la 350 litri
la 237 litri.
Performanţele acestui Golf blue-e-motion sunt modeste (viteză
maximă de numai 140 km/h şi demaraj 0-100 km/h în11,8 secunde), iar
autonomia se cifrează la maximum 150 km – considerată
suficientă pentru 6 din 10 navetişti în Germania. Însă
maşina nu consumă nici un gram de combustibil şi, prin urmare, nici
nu are emisii nocive, deci compromisul este mai mult decât
acceptabil.
Printre ideile adoptate de acest Golf electric se numără şi
funcţia „sail” – atunci când şoferul ia piciorul de pe
pedala de acceleraţie, motorul electric este decuplat,
astfel încât maşina rulează din inerţie (similar situaţiei în care
se aduce maneta schimbătorului la „punctul mort”). În plus, astfel
se şi economiseşte energia electrică. Bineînţeles, nu lipseşte
sistemul de recuperare a energiei la frânare.
Un alt avantaj al maşinii este masa redusă pentru o
maşină electrică: Golf blue-e-motion cântăreşte puţin peste 1,5
tone, cu numai 200 kg mai mult decât un model similar Golf
BlueMotion TDI DSG. În plus, tot sistemul electric de propulsie
(motorul electric, transmisia, diferenţialul, invertorul,
convertorul şi modulul de alimentare) este foarte compact, având un
spaţiu suficient de aerisit sub capota din faţă.
Compania germană intenţionează să construiască o flotă
de 500 de modele VW Golf blue-e-motion, pe care le va utiliza în
teste intensive, în diverse condiţii. Guvernul federal
erman a lansat programul „National Development Plan for Electric
Mobility”, prin care, în anul 2020, doreşte ca pe şosele să circule
nu mai puţin de 1 milion de maşini electrice.
Iar concernul VAG vrea să aibă cea mai mare cotă de
piaţă în acest domeniu. Cel puţin în ce priveşte
Volkswagen, ştim că în 2012 va fi lansată familia de maşini
electrice de oraş derivate din
conceptul VW E-Up, dar există planuri şi pentru o versiune
electrică a familistei Volkswagen Jetta. Să nu uităm că, în China,
Volkswagen a prezentat deja
conceptul E-Lavida, destinat pieţei chineze în viitorul
apropiat.