„Desire” înseamnă „dorinţă” în franceză şi se citeşte „dezir”.
Nu ştim de ce, dar francezii s-au gândit să îşi denumească exact
aşa noul concept: Renault DeZir, care va fi prezentat
oficial la Salonul Auto Paris
2010.
Francezii declară prin acest concept DeZir dorinţa companiei de
a se dedica mai mult unui stil emoţional al designului maşinilor
Renault, DeZir fiind prima creaţie realizată sub bagheta
lui Laurens van den Acker.
Renault DeZir are la bază trei termeni: simplu, senzual şi cald.
Dar marchează şi implementarea unei noi strategii de design şi
proiectare, derivată din noţiunea „ciclu al vieţii”, pe care ne-o
„povesteşte” Renault DeZir.
Conceptul este vopsit în roşu pentru a evidenţia
pasiunea, însă formele sale sunt simple şi exprimă
puritate şi fluiditate, designerii inspirându-se din suprafeţele în
mişcare ale lichidelor.
Renunţând puţin la poezie, se remarcă faptul că Renault
DeZir este un coupe cu două locuri, jantele de 21″
făcându-l să arate foarte impozant, deşi este o maşină compactă.
Partea frontală încearcă să aducă în actualitate moştenirea
stilistică a maşinilor Renault de altă dată, iar sigla de mari
dimensiuni, evidenţiată în partea centrală, marchează momentul de
evoluţie a mărcii la un alt nivel.
De fapt, partea frontală a lui DeZir va deveni noua
imagine de marcă a viitoarelor maşini Renault. Nu ştim
dacă porţiunile cu LED-uri vor intra pe maşinile de serie, dar, în
cazul lui DeZir, sunt răspunzătoare pentru un look high-tech al
maşinii, dar fără acea răceală tehnologică specifică maşinilor
actuale.
Uşile sunt de tip fluture, deschizându-se în mod antagonic pe
fiecare parte, iar cabina este concepută în stilul unei carlinge de
avion, având o suprafaţă vitrată redusă. Interiorul, însă, nu are
legătură nici cu avioanele, dar nici cu maşinile actuale.
Le dăm dreptate designerilor, care declară că în
interiorul lui DeZir simţi că „pluteşti pe un nor”.
Practic, multe dintre elementele habitaclului par a „pluti”,
neavând o legătură evidentă cu interiorul. Scaunele au fost
înlocuite cu o banchetă profilată, dar cu finisare diferită pentru
cele două locuri.
Motorizarea lui DeZir este, bineînţeles,
electrică – vorbim de un agregat plasat în zona centrală,
în timp ce bateriile litiu-ion sunt plasate imediat după banchetă,
conferindu-i lui Renault DeZir o autonomie de 160 km. Răcirea
pachetului de baterii se realizează mai ales prin intermediul
canalizaţiilor de pe lateralele maşinii, o idee originală.
Motorul electric este acelaşi utilizat pe maşinile de serie, dar
este „tunat” pentru a dezvolta 150 CP şi 226 Nm.
Încărcarea bateriilor se poate face în 3 moduri: încărcare normală
în 8 ore, încărcare rapidă în 20 de minute la 80% sau schimbarea
bateriei, datorită tehnologiei Quick Drop.
Structura maşinii este tubulară, la fel ca
Megane Trophy, iar
panourile caroseriei sunt din Kevlar, masa totală a
maşinii fiind foarte redusă. Megane Trophy a mai donat şi sistemul
de suspensie, pentru ca DeZir să fie o maşină cu un comportament cu
adevărat sportiv.
Renault DeZir se laudă şi cu o aerodinamică excelentă, având un
cX de numai 0,25 – prin urmare, performanţele maşinii sunt
fulminante: 0-100 km/h în 5 secunde, respectiv 0-50 km/h în
doar 2 secunde. Nu lipseşte, bineînţeles, un sistem de
recuperare a energiei la frânare, de tipul KERS, preluat din
Formula 1.
Pentru fanii gadgeturilor, DeZir oferă un avansat sistem
multimedia, cu un display tactil, dar, mai ales, cu un sistem de
navigaţie care are particularitatea de a combina itinerariul ales
cu agenda zilnică a celui de la volan. Nu lipseşte un foarte
avansat sistem audio, conceput în colaborare cu institutul de
acustică francez, fondat de Pierre Boulez în 1969.