Conceptul iniţial şi primele schiţe au fost făcute în Coreea de Sud la GM DAT Advance Design Studio, fiind finalizate la Australian GM Design Departament, aceştia fiind cei care au creat în mod digital întreg interiorul conceptului. În schimb, motorul a fost construit în Coreea. Modelul real, cel prezentat la Salon, a fost construit de o companie japoneză (YDS), aceeaşi care a dat viaţă şi conceptelor Chevrolet T2X şi S3X. Conceptul Chevrolet WTCC Ultra este un concept denumit „ready-to-drive”, deoarece nu este doar o machetă în mărine naturală, ci o maşină completă.
Forma agresivă a conceptului se datorează în primul rând proporţiilor compacte, date de dimensiunile exterioare ale maşinii (4.324mmx1.906mmx1.569mm), dar şi a faptului că parbrizul a fost montat mult în faţă. Pentru a ajunge la o greutate totală cât mai mică, s-au folosit materiale uşoare din fibră de sticlă şi carbon pentru construcţia diferitelor componete ale caroseriei.
Chevrolet WTCC Ultra este echipat cu un motor diesel comman rail de 2 litri, fiind acelaşi propulsor care se află în dotarea lui Captiva, dar puterea dezvoltată (190 CP) este mai mare datorită modificării presiunii de lucru a turbocompresorului. Acest motor va propulsa şi modelul 2007 Chevrolet Epica.
Deoarece peformanţele dimanice sunt date de o bună distribuţie a maselor pe cele două punţi, scaunul şoferului este montat foarte în spate şi jos, dar acest lucru nu este un impediment pentru a crea confortul şi ergonomia necesară unei maşini care se respectă. Indicatoarele şi comenzile de la bord sunt poziţionate asemeni unei măşini de competiţie, începând cu volanul şi terminând cu pedalierul reglabil. Iar dacă am amintit de volan, acesta se asemănă cu cele din Formula 1 atât în ceea ce priveşte forma, cât şi multitudinea de informaţii furnizate pe acesta.
Turaţia motorului este afişată atât sub formă digitală, afişare acesteia făcându-se atât în mod numeric, cât şi grafic asemeni indicatoarelor de turaţie de pe volanul monoposturilor de Formula 1. Acestea sunt amplasate în partea superioară a volanului, alături de treapta de viteză. Centrul este dedicat informatiilor despre presiune şi temperatura uleului, nivelul de combustibil şi gradul de încălzire a motorului. Chevrolet WTCC oferă posibilitatea de modificare a raportului de frânare faţă/spate, acesta fiind afişat în partea inferioară a volanului.
Să sperăm că în scurt timp vom putea să admirăm un model bazat pe acest concept nu doar în standurile saloanelor auto ci şi pe străzi. Momentan nu există nici o informaţie dacă acest concept va deveni un model de serie sau va sta la baza viitoarelor modele de competitie Chevrolet.