Este foarte posibil ca Audi A1 Metroproject Quattro Concept să ajungă în versiunea de serie fără prea multe modificări, Audi reuşind să realizeze un design fluid şi sportiv, dar în acelaşi timp foarte competitiv cu principalul său adversar de la BMW, Mini. Măsurând doar 3,9 metri în lungime şi având ampatamentul de 2,46 metri, iar înălţimea de 1,75 metri, conceptul îmbină foarte bine aspectul sportiv, dat de proporţiile maşinii, cu ecomonia spaţiului interior. Acest lucru este posibil datorită consolelor faţă/spate scurte.
Audi A1 Metroproject Quattro Concept este pus în mişcare de noul motor 1,4 litri TFSI, care dezvoltă o putere de 150 CP. Însă noutatea principală adusă de concept se referă la modul de transmitere al acestei puteri către roţi. Practic, se poate afirma că Audi propune un sistem "quattro hibrid": puterea motorului cu ardere internă este transmisă trenului faţă prin intermediul cutiei automate DSG, iar, la accelerările puternice, puntea spate este pusă în mişcare de un motor electric de 41 CP, care aduce şi un plus de cuplu de 200 Nm. Prin acest artificiu, inginerii de la Audi au reuşit să transforme, teorectic, un sistem de tracţiune faţă în unul integral, atunci când intră în funcţiune şi motorul electric. Acest studiu de transmisie, după spusele oficialilor germani, oferă un comportament dinamic foarte bun, puterea fiind transmisă la asfalt în cel mai eficient mod posibil.
Maşina poate fi propulsată şi numai de motorul electric, energia înmagazinată în bateriile lithium-ion oferind o automonie de 100 de km. Graţie sistemului Start/Stop şi a utilizării mixte motor cu ardere internă şi/sau cel electric, Audi Metroproject Quattro Concept consumă doar 4,9 litri/100 km. Acesată valoare este foarte scăzută pentru o maşină care beneficiază de un motor de 150 CP, în timp ce sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 7,8 secude.
Cu un preţ de bază estimat a porni de la circa 16.000 euro, Audi speră să vândă din viitorul model de serie aproape 100.000 de exemplare pe an. Din tripleta nemţească singurul care lipseşte în bătălia din clasa mică este Mercedes, care până acum nici măcar nu şi-a anunţat intenţia de a lansa un model de clasă mică, deşi există zvonuri că s-ar putea să împrumute platforma tehnică a viitorului Mini pentru un astfel de proiect.