Conform oficialilor BMW, anul trecut BMW i8 a fost cel mai vândut automobil sport hybrid din lume, cu 5.456 de unităţi livrate. BMW i8 este un model propulsat de combinaţia între un motor termic turbo cu trei cilindri şi un electromotor.
„Acest succes al BMW i8 vorbeşte de la sine”, a declarat Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi marketing. „Deja este cel mai de succes automobil sport hybrid din lume şi a depăşit confortabil aşteptările noastre. Nu m-aş fi gândit la o imagine mai bună pentru relevanţa tinerei mărci BMW i.”
Cu această ocazie BMW va lansa o serie de modele în ediţie specială, iar primul dintre acestea va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva. Primul model din această serie de ediţii speciale este BMW i8 Protonic Red Edition (Click aici pentru imagini). Acesta are o celulă a pasagerilor din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi tehnologie eficientă a sistemului de propulsie BMW eDrive, iar modelul va fi produs la uzina BMW din Leipzig cu începere din luna iulie.
La sfârşitul anului trecut, primul BMW i8 a fost livrat în România.
BMW i8 este un automobil a cărui acceleraţie ajunge de la 0 la 100 km/h în numai 4,4 secunde, alături de un consum comparabil cu cel al unei compacte de oraş. În plus, modelul dispune de resurse pentru a rula în mod electric pe distanţe de peste 30 km cu o viteză maximă de 120 km/h, dar şi de posiblitatea de a reîncărca bateria din mers pentru a asigura o deplasare preponderent electrică în mediul urban.
Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 cuprinde un motor pe benzină, cu trei cilindri, tehnologie BMW TwinPower Turbo – dezvoltă 170 kW/231 CP şi un motor electric sincron ce oferă 96 kW/131 CP şi 250 Nm, pentru o putere totală 266 kW/ 362 CP.
Test în România cu BMW i8, probabil cel mai greşit înţeleasă maşină de la BMW
Ei bine, se întâmplă ceea ce aştepţi să se întâmple cu o maşină de 1,5 tone de metal, fibră de cabon, plastic şi piele, animată de 362 de cai-putere. Oricât de impunătoare ţi s-ar părea la exterior, cifrele nu mint: 0-100 km/h în 4,4 secunde (timp de care se apropie, uşor, uşor hot hatchurile) şi o viteză maximă, limitată, de 250 km/h. Numai consultând tabelul cu cifre de performanţă îţi apare întrebare „bun, şi unde-i supercarul?”
Citeşte şi Test în România cu BMW i8, probabil cel mai greşit înţeleasă maşină de la BMW
Click aici pentru Galeria Foto