Mercedes-Benz Clasa G a împlinit 40 de ani şi este modelul cu cel mai lung parcurs de producţie din istoria Mercedes-Benz.
Totul a început în anii 70, dintr-o colaborare între Daimler-Benz AG şi Steyr-Daimler-Puch, însă nimeni nu se gândea atunci că rezultatul va intra în istorie. Chiar şi conceptul de atunci era nemaivăzut: combina capabilităţi off-road superioare cu siguranţa şi confortul unei maşini de şosea.
În 1975 s-a decis producţia Clasei G. Totodată, s-a decis construirea unei uzine la Graz, iar în aceast loc s-au fabricat modelele Clasei G încă de atunci. În ziua de azi, 80% din maşinile iesite de pe linia de fabricaţie se află încă în uz.
Mercedes-Benz Clasa G a fost lansat pe piaţă în 1979 şi era disponibil cu 4 motorizări, care ofereau între 72 şi 156 de cai-putere. Primele modele erau tip Cabriolet, cu ampatament scurt, sau Station Wagon, cu ampatament lung sau scurt. Modelul produs în Austria poartă numele Clasa G din 1993.
De-a lungul timpului, Mercedes Clasa G a îndeplinit numeroase roluri: maşină de pompieri, de poliţie sau ambulanţă. Totodată, a fost folosit drept Papamobil.
În 1999, Mercedes-Benz Clasa G a primit prima sa variantă AMG, iar aşa a apărut G55 AMG. Motorul său aspirat de 5,5 litri producea 354 de cai-putere şi un cuplu maxim de 525 Nm. Viteza maximă era limitată electronic la 210 km/oră. Totodată, transmisia automată în 5 trepte, şasiul, frânele şi sistemul de evacuare erau modificare pentru o performanţă sporită.
În 2002, noul G63 AMG mergea mai departe. A fost primul model Clasa G care oferea un motor V12 aspirat, iar acesta producea 444 cai-putere şi 620 Nm dintr-o cilindree de 6,3 litri.
Doi ani mai târziu, în 2004, modelul G55 AMG Kompressor a crescut puterea. Oferit cu un motor V8 care producea 476 CP şi 700 Nm, Mercedes Clasa G realiza sprintul 0-100 km/oră în 5,6 secunde.
La aniversarea de 30 de ani, în 2009, Clasa G a primit un upgrade semnificativ la interior, pentru a creşte gradul de confort la bord.
În 2012, a urmat o schimbare majoră. O nouă gamă de dotări interioare şi exterioare, printre care sisteme de confort şi siguranţă precum Distronic Plus şi asistent de parcare Parktronic.
Pentru prima dacă, Mercedes Clasa G a primit de la AMG motorul de pe legendara versiune G65 AMG, care l-a transformat în cel mai puternic model off-road in lume. Propulsorul de 6 litri V12 biturbo producea 612 cai-putere şi 1000 Nm cuplu. Totodată, exista şi varianta G63 AMG, cu un V8 biturbo de 5,5 litri care producea 544 de cai-putere şi 760 Nm.
În 2017, modelul cu numărul 300.000 a ieşit de pe linia de producţie de la Graz – un model Mercedes G500 albastru cu interior de piele neagră.
O nouă eră a pornit în 2018: noul Mercedes Clasa G a fost prezentat în premieră la Salonul Internaţional Auto de la Detroit. Exteriorul a urmat tradiţia de succes stabilită de primul model, însă interiorul a fost complet remodelat. Noul model a primit cele mai noi sisteme de asistenţă şi siguranţă disponibile în magazin Mercedes, dar şi o îmbunătăţire a sistemului de tracţiune integrală, cu o nouă suspensie, programele de condus Drive Select şi trei diferenţiale.