ProMotor: Ai studii de specialitate şi chiar lucrezi în domeniu sau avem de-a face cu un pasionat de automobile talentat?
Daniel Sioneanu: Desenez din pasiune,dar vă pot spune că unul din obiectivele mele principale ar fi terminarea unei facultăţi în domeniu.
ProMotor: De ce ai ales sa reinterpretezi tocmai Dacia 1300 ?
Daniel: Cred că Dacia 1300 este modelul de maşină care a ramas cel mai bine întiparit în memoria romănilor.
ProMotor: Povesteşte-ne de filosofia din spatele creaţiei tale.
Daniel: Am încercat să mă încadrez in limita raţiunii sau mai bine spus am încercat să vin cu un proiect rezonabil.
ProMotor: În afară de vechea Dacie 1300, ce alte concepte sau maşini de serie te-au inspirat ?
Daniel: În general prefer maşinile de dimensiuni mari şi de producţie germană sau britanică.. acestea sînt şi cele care mă inspiră.
ProMotor: Care consideri ca sînt punctele forte dar şi cele slabe ale maşinii concepute de tine ?
Daniel: Dacă aş începe cu punctele forte aş putea spune ca e o maşina bine echilibrata, iar dacă aş vorbi despre punctele slabe fară să intru în conflict cu cele spuse mai sus, aş putea spune că aerodinamica maşinii e puţin pretenţioasă
ProMotor: Judecînd şi după creaţiile celorlalţi concurenţi, cum ai caracteriza designul auto romănesc ?
Daniel: Pot spune ca sunt cîteva persoane cu aptitudini oarecum remarcabile în designul auto şi aici mă refer strict doar la cei ce au participat la acest concurs.
ProMotor: Ai un designer preferat ?
Daniel: Nu.
ProMotor: Dar o marca sau un model de suflet ?
Daniel: Poate Aston Martin DBS, dacă nu sînt prea pretenţios.
ProMotor: Părerea ta despre astfel de iniţiative gen ProMotor
Daniel: Nu pot decît să laud revista ProMotor.
Designeri anonimi din Romănia toată şi-au intersectat valorile artistice pentru a reinventa defunctele Dacii 1100, Olten(c)e,IMS-urile cît casa sau TV-urile care transportau clasa muncitoare la prima oră înspre bancurile de lucru. Ce a ieşit, spunem noi, depăşeşte cu lejeritate imaginaţia multor renume din industria auto mondială. Pînă şi Chris Bangle ori Sergio Pininfarina ar privi înmărmuriţi propunerile estetice futuriste, dar concretizabile, ale celor 15 finalişti din cei peste 1000 participanţi la concursul iniţiat de ProMotor.
Ne-a fost greu să decidem cine şi cu ce proiect intră în finală, dar după jurizări chiar şi nocturne, am ales cele mai insiprate şi aspirante lucrări la locul I. Nimeni nu s-a autoexclus însă, toţi concurenţii venind cu desene excepţionale, pe care le-am departajat în urma unei confruntări cu baremul extrem de strict impus de rădăcinile vetustelor modele romăneşti dispărute cu mult timp din parcări. Acum, este rîndul specialiştilor cu patalama şi a suspuşilor să-i cheme pe aceşti potenţiali cardesigneri la proba adevărului. Într-o eră auto în care designul tronează, Petrică Bogdan (locul 3), Daniel Sioneanu (locul 2), dar mai ales Mititelu Răzvan (cîştigător), merită şansa de a îi face pe romăni să arate mult mai bine, într-o maşină cu un aspect de top. Juriul care a stabilit ierarhia a fost format din critici exigenţi ai trend-urilor actuale, cum ar fi Mihai Albu, Andreea Esca, dar şi colegul nostru artist plastic, Marian Simon.
ProMotor : Ai studii de specialitate şi chiar lucrezi în domeniu sau avem de-face cu un pasionat de automobile talentat?
Răzvan Mititelu : Am absolvit Facultatea de Arte Plastice Decorative şi Design George Enescu” Iaşi, specializarea design industrial cu lucrarea de licenţă ”Autovehicul utilitar de transport mărfuri generale ‘’KURIER’’, care a fost expus recent şi într-un eveniment de design din Bucureşti.
ProMotor: De ce ai ales să reinterpretezi tocmai Dacia 1100 ?
Răzvan : Din două motive : primul – am schiţat şi alte maşini de serie romăneşti şi în final, dintre toate, mi-a atras atenţia în mod deosebit conceptul Dacia1100 pentru că mi se pare un retromodernism foarte reuşit, cu linii masive. Al doilea motiv pentru care am ales să reinterpretez vechea Dacia 1100 este că a rămas singura companie romănească viabila dupa ‘90 şi privatizată cu succes.
ProMotor: Povesteşte-ne despre filosofia din spatele creaţiei tale.
Răzvan: Am păstrat ceva şi din filosofia de design creată de Renault pentru Dacia, combinată cu elemente retro ale vechiului 1100, dar, ca originalitate, elementele de la acest concept (culoare, detaliu, formă) sînt aplicate acolo unde este cazul, pentru a atrage ochiul prin supleţe, simplitate şi personalitate.
ProMotor: În afară de vechea Dacia 1100, ce alte concepte sau maşini de serie te-au inspirat ?
Răzvan: M-am inspirat din actualul Logan şi, în special, din noile jante de la Logan MCV, dar şi din maşini de serie cum ar fi Renault Megane 2, Renault Modus, noul Twingo. La concepte, Koleos, Altica, Egeus… pentru că au masivitate.
ProMotor: Care consideri ca sînt punctele forte dar şi cele slabe ale maşinii concepute de tine ?
Răzvan: Punctele forte legate strict de partea estetică şi de design sînt botul maşinii – caracterizat printr-o linie agresivă (cap de vultur), sigla – foarte bine pusă în valoare printr-o fantă profilată dupa siglă, roţile – jante spiţate foarte mari şi interiorul – configuraţia bordului. Puncte slabe…las criticii să vorbească.
ProMotor: Judecînd şi după creaţiile celorlalţi concurenti, cum ai caracteriza designul auto romănesc ?
Răzvan: Trebuie popularizate din ce în ce mai multe astfel de concursuri şi alte iniţiative, pentru a incuraja şi a profesa în acest domeniu foarte interesant. Nu sîntem încă o armată de oameni impătimiţi de design auto. Judecînd însă după creaţiile celorlalţi concurenţi de la acest concurs,calitatea designului auto romănesc este bună.
ProMotor: Ai un designer preferat ? De ce ?
Răzvan: Designerul preferat este Patrick Le Quement, pentru că maşini precum Koleos, Nepta, Altica Egeus şi multe altelele oferă fiecare ceva original, mai ales că interioarele sînt din ce în ce mai inovativi.
ProMotor: Ai un model de suflet ?
Răzvan: Am o marcă preferată şi un model de suflet. Poate am să vă surprind…marca este Dacia si modelul este Dacia 1300, aşa cum arăta in anii 70
ProMotor: O idee pentru un viitor concurs de design ?
Răzvan: Cea de-a doua ediţie a concursului ar trebui să fie de mai mare amploare, cu şanse de afirmare în acest domeniu, pentru a-i incuraja pe ce împătimiţi să participe la un concurs tematic intitulat "RENAŞTEREA OLTCITULUI"