Renault -victoriile în Raliuri
1951 este inaugurat departamentul Motorsport condus de François
Landon, Renault intrând în era modernă a motorsportului. Sub noua
organizare, Jean Rédélé
ocupă primul loc la
grupa sa în cursa Mille Miglia, la volanul modelului 4CV. Francezul
a marcat însă mai mult istoria modernă înfiinţând Alpine şi
începând să prepare modele Renault pentru raliu. Automobilele pregătite de Jean Rédélé
obţin rezultate spectaculoase la acea
vreme. În 1956 modelele Dauphine ocupă primele patru locuri în
grupa la care participă în cursa de anduranţă de la Mille Miglia, iar în 1957
Dauphine reuşeşte să câştige şi ultima ediţie Mille Miglia, plus
Turul Automobilistic al Franţei şi cursa de 12 ore de la
Sebring.
Perioada
excelentă a lui Renault Dauphine în raliuri este
încununată de Guy Monraisse
şi Jacques Feret care câştigă în 1958 Raliul Monte
Carlo. În anii
’60 Renault aduce o contribuţie importantă la dezvoltarea
motorsportului francez şi înfiinţează Renault 8 Gordini Cup, o
competiţie care a dat şansa multor piloţi să se afirme.
În 1969 francezii participă
la cursa de 24H de la LeMans cu trei modele Reanult Apline, fiind
primele în topul consumului de combustibil, cu o medie de 14.59
litri la o viteză medie de 161.59 km/h. Renault Alpine participă la cele mai
importante curse din Franţa, Tour de Corse în Corsica, Critérium
Alpin, Coupe des Alpes şi Critérium de Cévennes. Jean Vinatier devine campionul Franţei
la Raliu.
A urmat apoi succesul în European Rally Championship în 1970
al lui Jean-Claude Andruet pe un model Alpine Renault A110 şi
câştigarea primului titlului mondial la prima ediţie WRC, tot cu
acelaşi pilot şi aceeaşi maşină. În 1973 se consemnează un al
doilea succes Renault Alpine în WRC, evoluţiile constante
continuându-se pentru
Renault până în 1976. Un
nume special în istoria Renault în raliuri este cel al lui Jean
Ragnotti, un pilot foarte spectaculos, care la bordul unui Renault
5 Turbo reuşea să ridice publicul în picioare. Din păcate modelul
cu care el concura era 2WD într-o perioadă în care modelele 4WD
făceau legea. Cu toate astea francezul a reuşit o victorie istorică
la Monte Carlo în 1981.
1971 Renault a dat semne că este interesat şi de altfel de raliuri,
un model Renault 12 Gordini,
condus de Claude şi Bernard Marreau a străbătut distanţa dintre
Cape Town şi Algiers, totalizând, 15.432 km în doar 8 zile. Cei doi
fraţi, denumiţi şi ” vulpile deşertului” au scris un capitol
important din istoria recentă Renault, câştigând în 1982 Raliul
Paris Dakar la bordul unui Renault 20 4×4. Cei doi nu erau la prima
participare notabilă în Dakar, în 1979 cu un Renault 4 fiind foarte
aproape să câştige ediţia inaugurală a Dakarului.Ultimele victorii
Renault se leagă de numele Schlesser, care a reuşit ca în 1999 şi
2000 să câştige la bordul unui Renault-Schlesser să se impună,
curmând hegemonia Mitsubishi.
În prezent Renault oferă modele pentru WRC Junior şi
organizează propriile competiţii monomarcă, cum ar fi Clio Cup sau
Logan Cup, care oferă piloţilor la început de drum şansa acumulării
de experienţă pe circuit.
Renault World Series este în
prezent cea mai importantă desfăşurare de forţe Renault, dar despre
asta în episodul viitor.